Kezdjük talán egy kis FPS vissza- majd előretekintéssel: néhány éve ádáz csata folyt a Half Life, a Quake III és az Unreal Tournament között, a legjobb FPS címének birtoklásáért. Most eljött az idő az újabb megmérettetésre: 2002-ben mindhárom klasszikus újabb résszel jelentkezik (persze csak papíron, hogy a valóság hogyan alakul, azt majd meglátjuk). Elsőként az Epic-féle Unreal 2 érkezik, talán még tavasszal. Ezt követi a Quake 4, valamikor az év végén (ismétlem: elméletileg!), valamint a hivatalosan még be sem jelentett Half Life 2 (ami státuszából adódóan még nem rendelkezik értékelhető megjelenési időponttal). Világosan látszik, hogy az Unreal 2 elég hátrányos helyzetből indulna egy majdani összehasonlításon, lévén hogy nagyjából fél évvel bizonyosan hamarabb megjelenik vetélytársainál. Hogy a helyzetet kissé megkavarja, az Infogrames újabb Unreal játékot rántott ki a kalapból, jelen írásunk tárgyát: az Unreal Tournament II-t.
Ígéretek természetesen vannak: felejthetetlen visszatérés, magával ragadó játékmenet, briliáns egyjátékos mód, sokrétű multiplayer, az Epic legújabb Unreal engine-jére épülő grafikai és technológiai… huhhh… na ezt hagyjuk abba, sajtóanyagok alapján bármit elhihetnénk, még azt is, hogy Árpy tud énekelni. A tényeknél maradva: 30 egyedi, sőt egzotikus környezet vár ránk (nyilvánvalóan nagy nyitott terekkel), melyek állítólag az első résznél 100-szor több poligonból fognak felépülni. Ötvenféle (50!) karakter közül választhatjuk ki, kivel indulunk majd a harcokba. Majdnem embert írtam, pedig éppen ez jelenti az egyik újdonságot, hogy az első rész kizárólag űrkommandós karakterei után dőzsölhetünk a választékban, ráadásul a karaktereket a rájuk húzható skin-ek segítségével még változatosabbá tehetjük. Nekik egyedi képességeik és teljesítményük mellett, nagy poligonszámuk és nagyfelbontású textúráik is lesznek.
A kellő mértékű pusztítás biztosításához néhány régi fegyver felturbózott változata, valamint teljesen új rombolóeszközök is rendelkezésre állnak majd. Például a sniper rifle-t felcserélik az azonnal lövő lightning gun-ra, melynek lövése jóval láthatóbb, így esélyt ad az ellenfeleknek, hogy használóját könnyebben kiszúrják (ehhez persze az kell, hogy a lightning gun lövése mellémenjen ). Ma már kötelező módon járművek is szerepelnek majd az UT2-ben, hogy a hatalmas területeket könnyedén bejárhassuk (itt elsősorban szárazföldi és légi csapatszállítókra kell gondolni). Régi ötlet megvalósulása az is, hogy egy elhalálozást követő feltámadáskor bármilyen fegyverrel materializálódhassunk – kivéve persze a szuperbrutál példányokat – így nem a fegyverkeresés teszi majd ki első perceinket (hanem a muníció feltöltése). Lesznek feltöltő állomások is a pályákon, ahol egészségi állapotunkat, lőszerkészletünket és pajzsunkat regenerálhatjuk, ha éppen nem merítette már le valaki előttünk az adott töltőhelyet.
A nagyjából egy éves fejlesztési idő nagy részét a grafikus motor (mely egyébként nagyjából megegyezik az Unreal II engine-jével) tökéletesítésén túl az egyjátékos mód megváltoztatásával töltötték, ami roppantul csapatközpontú lesz. Hősünk a csapatkapitány szerepében tetszeleg majd, és minden egyes feladatnál választhat, hogy saját embereit viszi a veszélyes küldetésekre – növelve ezzel azok tapasztalatát és csiszolva képességeiket – avagy bérel magának pár könnyebben feláldozható szabadúszót. A játék dinamikusabbá tételét – az első részben elhíresült – speciális mozgások kibővített készlete hivatott biztosítani, melyek közül néhány bioenergiával működik, amit a leölt ellenségekből nyerhetünk.
Persze az UT2 legjelentősebb része a multiplayer mód lesz, ami pillanatnyilag az alábbi 5 változatból áll: Deathmatch, Team deathmatch, Capture the flag, Domination 2 és Bombing run (ez jópofa, megjelenik egy bomba valahol a játéktéren, amit aztán gyorsan be kell szállítanunk az ellenfél bázisára, hogy ott detonáljon).
Visszatérve még a grafikára, a készítők figyelembe veszik a gépek teljesítménye közötti különbségeket, és a megfelelő skálázásnak köszönhetően állításuk szerint az UT2 megfelelően fog futni a gyengébb gépeken is. Ha minden jól megy, valamikor ősszel meglátjuk.
Unreal család:
Jelenleg három Unreal játék áll fejlesztés alatt: az egyjátékos központú Unreal II küldetésalapú játékmóddal, részletes történettel és keretsztorival várja a játékosokat. Az Unreal Tournament 2 a multiplayer fókuszú akció-orgia lesz, PC-re. Az Unreal Championship nagyon hasonló lesz az UT2-höz (multiplayer alapú non-stop akció), ám ez Xbox-ra készül.