Az Electronic Arts nagysikerű helikopteres játéka, a Desert Strike után nem sokkal megjelent a Jungle Strike is (vagy nem?). Ezt követte a sorban a SEGA POWER angol “szaklap” által, az év lövöldözős játékának kikiáltott Urban Strike.
A játék 2001-ben, valami USR-nek nevezett országban játszódik. Az intróból kiderül, hogy egy jóember a bűnözés megfékezéséért folytat valamiféle kampányt.
Nemsokára szemtanúi lehetünk a jóember fiának a kocsiba-sülésének (BUMM).
Ekkor keresnek meg minket, és pont akkor, amikor éppen szabadságunkat töltjük a Hawaii Szigeteken. Átkozott technika.
Ezt a GSM telefont igazán nem kellett volna magunkkal hozni. Így az embernek nem lehet nyugta sehol sem.
Kénytelen kelletlen, “önkéntes” alapon elvállaljuk a feladatot.
A hagyományos grafikai megjelenítés semmit sem változott, csak most nem a sivatagban vagy dzsungelben kell repkednünk, hanem egy város felett.
Az újdonság a programban az, hogy nemcsak egy, hanem kétféle helikopterrel, és van, ahol gyalogosan kell megoldanunk a küldetéseket.
A játék elkezdése előtt egy menüben találjuk magunkat. Az “A” gomb megnyomásával kezdhetjük a játékot (password, és/vagy “START”), illetve itt van lehetőségünk az “elmentett” állások “visszatöltésére” (PASSWORD alapján).
A “B” gomb megnyomásával a Co-pilot kiválasztását tehetjük meg.
A “C” gomb az OPTIONS menübe kapcsol. Nézzük először az OPTIONS menüt.
Az első pont a “BUTTONS”, itt lehetőségünk van megnézni a tűzgombok funkcióját, illetve ezeket át is definiálhatjuk.
A “CONTROL” pontban egy fontos dolgot tudunk beállítani. Ha a “WITH MOMENTUM” opciót választjuk, akkor helikopterünk – valamelyik iránygomb egyszeri megnyomásával – folyamatosan fog abba az irányba haladni.
Ha a “NO MOMENTUM” opciót választjuk, akkor a heli azonnal megáll, ha elengedjük az irányító gombot.
Lehetőségünk van még a hat gombos SEGA joypad használatára is, ekkor egyéb extra funkciók is elérhetők a plusz gombok segítségével.
A tűzgombok funkciója a következőképpen alakul (default értékek):
Mohican heli:
“A” Hellfire missiles,
“B” Hydra rockets,
“C” Chain gun.
Blackhawk heli:
“A” Chain gun 1,
“B” Rockets,
“C” Chain gun 2.
Gyalog:
“A” –,
“B” Hydra missiles,
“C” MR9 géppityu.
A különféle módozatoknál alkalmazott páncélzat hatásfoka is változó. Mohican 1000 egység, Blackhawk 2000 egység, gyalog 200 egység.
Ebből is látszik, hogy gyalogszerrel sebezhetőbbek vagyunk (de nem is lőnek ránk ballisztikus rakétákkal).
Nézzük most a Co-pilot válogatósdit. Itt a harcosok három alapvető tulajdonsága alapján tudunk válogatni. Csörlő kezelés, célzási távolság, fegyverhasználati sebesség. Ezek szerintem egyszerűen megérthetők, tehát nem is boncolgatom tovább a tulajdonságokat. Egyetlen probléma, hogy gépkönyv ugyan jelzi ezeknek a tulajdonságoknak a létét, de a válogatás során konkrét adatokat sajnos nem áll módunkban megvizsgálni.
Ahol M.I.A. feliratot látunk, az ugye egyértelműen a “Missing in Eksön” dologra utal, tehát ha megtaláljuk, akkor később alkalmazhatjuk az illetőt (érdekes, hogy a bőrkabátos ózonlyuk alatt sokat ácsorgott figura M.I.A., de azért ott biliárdozik a teremben (és nemcsak ő!!)).
!! What a BUG !! Na akkor hajrá! Az eligazítás után a terepen találjuk magunkat. Cél a parancs szerinti ellenséges célpontok megsemmisítése, majd leszállás a leszállóhelyre (tényleg?).
A “START” gomb megnyomásával kerülünk térkép módba – ez egyébként egy csuklóterminál –, itt lehetőségünk van minden egyes objektumot behatárolni. Itt tudjuk megnézni, hogy hol tudunk tankolni, lőszert felvenni, a pajzsunkat regenerálni, stb. Természetesen minden egyes tereptárgyat is itt tudunk megnézni, illetve egyéb szöveges információkat is kapunk ezekről.
Új küldetés elkezdésekor a sérüléseink automatikusan 0-ra csökkennek, és természetesen teli tankkal és full lőszerrel indulhatunk a következő bevetésnek. Érdekes újítás a gyalogos küldetés, csak némi kívánnivalót hagy a grafika mozgatása és minősége ezekben az esetekben.
Az EOA bebizonyította, hogy egy róka a harmadik bőr lehúzása után sem fázik. XXX STRIKE őrülteknek erősen ajánlom.