Teljes guide.

A játék irányítása
A játék irányítása meglehetősen egyszerű, egy kétgombos egér segítségével és a shift gomb használatával már végig lehet játszani az egész játékot, de azért a teljesség kedvéért bemásoltam a játék help-jének táblázatait is.

Alapvető:
Egér: kameramozgás
Bal klikk: mozgás/támadás
Jobb klikk: aktuális varázslat használata

Bal klikk + shift: speciális támadás
Bal klikk + ctrl: csak az aktuális karakter támad (range weaponnál ajánlott)

Space: az átvezető animációk, beszéd átugrása

Megjegyzés:
A fegyverek átadása a csoporttagoknak úgy történik, hogy a kiválasztott tárggyal, eszközzel a csoportag fejére kattintunk.

Mentés:
Rest in Heaven/Fogadó
A jelképre/keresztre kattintva menthetünk

A koporsóra/ágyra kattintva használhatjuk fel exp. pontjainkat

A ládában tárolhatjuk azokat a cuccokat, amelyeket pillanatnyilag nem használunk, de úgy gondoljuk, hogy a késsőbbiekben szükségünk lehet rájuk (városokba átszállítják az utazásaink során, csak a korszakváltáskor semmisülnek meg a benne tárolt értékeink!)

A következő billentyűk és billentyűkombinációk mind egyjátékos, mind többjátékos módban használatosak:
Left Click Walk to location, Talk to Person, Attack an Enemy, Pickup Item
Left Click + Alt Fire at ground (clicking on the ground), Pickup to Cursor (clicking on an item)
Left Click + Ctrl Party Attack (clicking on enemy), Party regoup to location (clicking on the ground), Group Toggle (Clicking on the UI head)
Left Click + Space Hold Attack (enemy), Turn in Place (ground)
Hold down Left Click Automatic Attack
Right Click Use discipline or held scroll, Store held item back to inventory
Right Click + Ctrl Party Attack (clicking on enemy)
Right Click + Space Cast while stationary
Third Mouse Button Acts like Shift + Left Click

Azok számára, akiknek az egerükön több, mint két gomb található:
Button 3 (middle) Acts like Shift-Left Click
Button 4 Acts like ‘Z’
Button 5 Acts like Ctrl + Left Click
+ Space Stationary cast

Speciális kombinációk egyjátékos és többjátékos módban:
Mouse Controls (Single Player)
Select current character Left click on character portrait
 
Auto-Walk Hold down Left click on desired target location
 
Attack Left click on highlighted enemy to attack
Secondary Attack 3rd mouse button click on enemy to attack
Activate door/switch Left click on door/switch
Talk to NPC Left click on NPC if talk cursor is present
Pick up item Left click on item if pickup cursor is present
Use current Discipline/Numina Right click on target to use Discipline (different powers have different targeting requirements)
Use inventory item Right click on item to use from inventory
Set current Discipline/Numina Left click on Discipline from quick-list, or from the Discipline pane
Feed/Kiss Press “F” or select ‘Feed’ Discipline from list and use as normal
Display Statistics pane Left click on ‘Character’ button
Display Inventory pane Left click on ‘Inventory’ button
Display Discipline pane Left click on ‘Disciplines’ button
Display Map Left click on ‘Map’ button
Display Quest Log Left click on ‘Quest’ button
Change Coterie command Left click on desired command from coterie controls icons
Take gold/money from inventory Left click on gold display, type in amount (defaults to half total), the cursor then turns to gold/money icon that can be dropped as normal item
Remove stake from coterie member Left click on character to de-stake, the current character will approach and remove the stake

Keyboard Controls (Single Player)
Pause game, display in-game menu Esc
TAB Cycle current character , release Possession of character
Stop action Spacebar
Force run to destination Shift + Left Click on destination
Display Character pane ‘C’
Display Inventory pane ‘I’
Display Discipline pane ‘D’
Display Map ‘M’
Display Quest Log ‘Q’
Close all panes Backspace
Use quick item F1 – F5
Quick Character Selection F6 – F9, F6 for Christof, F7 for character in slot two etc.
Toggle Status Bar Display F11
Take Screenshot F12 (saves shotxxx.bmp in current dir)
Select active Discipline from quick list 1 – 6
 
Zoom Camera +/-
Regroup coterie R
In/Out coterie toggle G
Switch to 1st Person View Hold down Z
Swivel View Toggle X or Numpad 5
Fire at the ground (missile weapons only) ALT + Left click on the ground
Party attack CTRL + Left click on target
Party Regroup to Locations CTRL + Left click on destination
Secondary attack Shift + Left click on target
Force run Shift + Left click on the destination
Turn in place Space Bar + Left Click on the ground
Stationary Discipline casting Space Bar + Right Click on the target
Skip current conversation line Space
Abort/End current conversation Esc
Exit shop/conversation bar Esc
 
 
Quick Items:
Jobb oldalt, fent, öt tárgyat/scrolt/potiont helyezhetünk ide, az F1 – F5 billentyűkkel aktiválhatjuk őket a legkönnyebben, (vagy a jobb klikkel)
Ha egy tárgyból (pl.: potion) több van nálunk, akkor használatkor nem tünik el az ablakból. A program automatikusan az Inventori ablakban lévőket használja fel először.

Quick Disciplines:
Jobb oldalt, lent. A Disciplines ablakból tudunk ide 6 varázslatot behelyezni. A jobb klikkel aktiválhatjuk őket. (A játék során közvetlenűl a Disciplines ablakbol is varázsolhatunk, csak így jóval körülményesebb)
Az ide helyezett varázslatokat nagyobb előszeretettel használják a játék során a csapattagjaink.

Charakter Window:
Humanity:
A párbeszédek során aválaszaink függvényében változik. Kerüljük az agresszív megnyilatkozásokat és küzdjünk a bennünk lappangó vadállat ellen, valamint cselekedeinkkel a mások érdekeit is tartsuk szem előtt és akkor, ha nem is fog növekedni ez az érték, de nem is fog csökkenni a játék során.
Amennyiben ártatlan járókelők vérét ontjuk (megöljük őket vérszívás közben vagy csak egyszerűen kardélre hányjuk őket) ez az érték szintén csökkenni fog. (Vaj ki tudja miért?)
Ha az érték 0-ra csökken, elszabadul a bennünk rejtőző vadállat és elvesztjük uralmunkat a játékos felett, akit továbbiakban csak a vérszívás és a pusztítás érdekel: GAME OVER

Blood pool:
A bennünk lévő vér, életerő szükséges a varázslatok használlatához. Pótlásának leghatékonyabb módja a vérszívás.
Amennyiben ez az érték alacsony, a játékosunkat előbb tölti el a harc során a félelem és előbb ragadja magával az őrület – Frenzy Rating -.  (Ez esetben saját csapattársai vére épp úgy megfelelő lesz számára, mint az ellené)
A vér hiánya ugyanúgy halálhoz vezethet, mint a fizikai sérülések.

GEN:
generáció – Káintól számítva hanyadik generációba tartozol, az határozza meg, hogy az a személy aki vámpírrá tett, melyik Gen-be tartozott.
Jelentősége a Dominancia varázslatoknál van.

Fizikai tulajdonságok:
A fizikai tulajdonságok kulcsfontosságú szerepet töltenek be, mind az eszközök, fegyverek, mind a varázslatok használatának közben. Ezeknek hatását módosítják.
Emelésük egyre több exp. ponttal történik. (Max. 100 lehet)
A tapasztalati pontokat a küldetések teljesítése végén válthatjuk át és fordíthatjuk képességeink emelésére, valamint ha a szállásunkra érve megpihenünk (Taverna/Rest in Heaven – rest – : koporsó vagy ágy jelképezi a pihenő helyet; mellesleg ezen a helyen menthetünk a keresztre/jelképre kattintva)

STRENGHT:
Erő: bizonyos fegyvereknek és eszközöknek már a használatához is elengedhetettlen egy minimális szint megléte. Ezen felül a közelharcban (melee) módosító tényező. (Minnél magasabb az értéke, annál nagyobb sebzést képes okozni az adott fegyverrel.

!!!DEXTERITY:
Ügyesség: A legfontosabb tulajdonságok egyike. Befolyásolja a mozgást, a támadás sebességét, növeli az ujratárazás gyorsaságát a tűzfegyvereknél és a nyilak esetében.
A magas értéke elengedhetetlen a pontos találatok beviteléhez.
Növeli a lehetőségét a speciális, kritikus sebzéseknek. (Fejek levágása, miszlikbe aprítás, stb.)

STAMINA:
Állóképesség, erőnlét: támadások kivédésének az esélyét növeli ill. azok hatását semlegesíti (Az emberek csak a zózó – bashing – sérülések ellen, vámpírok és hasonló teremtmények esetében a vágások – lethal – támadások ellen is védelmet nyújt bizonyos mértékben).

Szellemi képességek:
Többnyire a varázslásban van szerepük.

PERCEPTION:
Érzékelés

INTELLIGENCE:
Inteligencia: a varázslatok többségéhez erre van szükség

!!WITS:
Akaraterő: hidegvér megörzése a harcban (a félelem és az őrület ellen)
 
Közösségi értékek:
CHARIZMA:
Karizmatikusság: Dominate és Presence varázslatok hatását befolyásolja.

!MANIPULATION:
Manipuláció: a hazudozás és átverés művészete.
Jobb áron tudod eladni és venni a portékáidat. (Azzal a személlyel érdemes lefolytatni az üzleti tranzakcióidat, akiknek ez az értéke a legmagasabb. Inkább csak az egyik csapattagod képességét növeld ezen a téren, mint mindegyikét egyszerre. Wilhelm – Erik – Pink -stb.)
A látszat ellenére nincs olyan nagy szerepe a kereskedésnek, ugyhogy nem érdemes rá túl sok exp. pontot pazarolni.

APPEARANCE:
Megjelenés: Presence varázslatnál van nagyobb szerepe. (Inkább az ékszerekkel emeljük ezt a szintet, mint exp. pontal.)

 
DISCIPLINES:

A varázslatokat, varázslat csoportokat (Disciplines Group) a játék folyamán többféleképpen elsajátíthatjuk: könyvek segítségével, a küldetések teljesítésével, és fogjuk rá hogy az idő múlásával.

A varázslatok szintjét szintén a tulajdonságokhoz hasonlóan egyre több és több exp. ponttal emelhetjük.
Növelése a fizikai tulajdonságokhoz hasonlóan és helyen, időben történik.

A varázslat csoport elsajátításával még nem értünk egyetlen újabb varázslathoz sem. De a későbbiekben egy magasabb exp. befektetésével elsajátíthatjuk a csoportba tartozó mágiákat.
Egy csoporton belül szükséges akkor is exp. fordítani egy varázslat legalább egyes szintű elsajátítására, ha azt a későbbiekben nem kívánjuk használni, de az alatta (a csoporton belűl a magasabb rendű varázslatot meg szeretnénk tanulni. Pl.: Common Disciplines esetében ahhoz, hogy megtanulhassuk és használhassuk az Awaken vagy a Walk the Abyss varázslatokat, el kell sajátítanunk az alájuk rendelt Blood Stamina, Blood Dexterity, stb. Varázslatokat is.)

A varázslatok többségéhez egyszer használatos scrollok, varázstekercsek formájában is hozzájuthatunk, így bizonyos varázslatokat célszerűbb így használni, mint nagy mennyiségü exp. pontot elhasználni az elsajátítására (pl.: Awaken, Walk the Abyss)

A varázslatok szintjének emelkedésével a varázslás hatásfoka egyre magasabb,egyre kevesebb vérbe kerül és hatása hosszabb időre megmarad.

A különböző klánokba tartozó vámpírok a különböző varázslatok használatában előnyöket és hátrányokat élveznek. (Erről még a későbbiekben bővebben beszélünk).

COMMON Disciplines.:
Általánosan ismert mágia

1. Feed: vérszívás (egyre takarékosabban szívja ki az áldozata vérét, kevesebbet lefetyel)
2. Blood Healing: gyógyítás, a vért életpontokra változtatja (egyre jobb a váltószám)
3. Blood Strength: erő
4. Blood Dexterity: ügyesség
5. Blood Stamina: erőnlét
6. Awaken: csapattársaink feltámasztása
7. Walk the Abyss: ajtó a személyes kriptánkba (Town Portal)
 Csak abban az esetben használhatjuk, ha már tudjuk, hogy pontosan
 hol van a szállásunk. Bizonyos pályákon nem áll majd módunkban
 a használata (pl.: Bécsben a várbörtönben)
 Szüks.: Intelligence és Wits

ANIMALISM:
A Gangrel klán a mestere
Charisma, Manipulation

1. Feral Whispers: állatszelidítő
 Szüks.: Manipulation
2. Beckoning: segítőtársak idézése (a különböző Klánok különböző lényeket idézhetnek
  meg: pl.: Brujah – farkas; Cappadocians – csontváz; Tremene –
  hummculus nevű gnómszerű szörnyeket; stb.)
 Szüks.: Charisma
3. Quell the Beast: (csak a társakra hat), amolyan nyugi-nyugi varázslat
 Szüks.: Manipulation
4. Subsume the Spirit: egy állat bőrébe bujsz egy időre (TAB – vége)
 Szüks.: Manipulation
5. Drawing out of the Beast: az ellenfél őrűletbe hajszolása (frenzy növelése), a tejes
  őrületet nem lehet elérni úgy, hogy csupán ezt a varázslatot
  használjuk.
 Szüks.: Manipulation

AUSPEX:
Cappodocian, Toredor, Tremene
Perception

1. Heightened Senses: az árnyékban rejtőzködőket és a láthatatlanokat láthatóvá teszi.
  Szüks.: Perception
2. Aura Perception: információ az ellenségről (tipusa, ereje, egészségi állapota)
  Szüks.: Perception
3. The Spirit’s Touch: a speciális tárgyak képességei és tulajdonságainak felismerése
  (identify item)
  Szüks.: Perception
4. Psychic Projection: asztráltest felvétele, szellem alak
  Szüks.: Perception

CELERITY:
A gyorsaságot növeli, szintjének emelkedésével tartósabbá tehető a hatásának az időtartama (szupernagyis kondenzcsíkot húz maga után, ami azt hivatott jelképezni, hogy az élők számára csak egy elmosódott folt látható, olyan sebesen mozog a varázslat hatására az emberünk)

OBFUSCATE:
A Nosferatu klán a mestere
Wits

1. Cloak of Shadows: árnyékba burkolódzik a használója és csak akkor látható, amikor
  éppen lesujt.
 Szüks.: Wits
2. Mask of 1000 Faces: a kívánt ellenség alakját ölti magára, ebben az alakban nem
  képes megtámadni senkit sem.
 Szüks.: Wits
3. Cloak the Gathering: a Cloak of Shadows varázslatra hasonlít és azzal egyenértékű,
  csak mindenkire hat a csapatban.
 Szüks.: Wits

DEMENTATION:
Malkavian
Charisma, Manipulation, Perception
1. Passion: megváltoztatja az ellenfél érzelmeit és dühöngő őrülté változtatja
 Szüks.: Charisma
2. The Haunting: ráhozza az ellenfélre a frászt, üldözési mániához vezet
 Szüks.: Manipulation
3. Eyes of Chaos: őrültséget színlel a használója
 Szüks.: Perception
4. Voice of Madnes: őrültségek megtételére veszi rá az áldozatait
 Szüks.: Manipulation

DOMINATE
Azok akik vámpírnak születtek, a rokonokság tagjai beleértve a Giovanni, Lasombra, Tremere és a Ventrue klánt.
Azokon lehet alkalmazni akik a használóval egyező GEN-be tartozik, vagy nagyobba; tehát az idősebbek hatalma a fiatalabbak felett.
Charisma, Manipulation, Wits

1. Command: az ellenfél irányítása
 Szüks.: Manipulation
2. Mesmerize: az ellenfél transzba ejtése, aminek hatására holdkórosként követi a
  varázslat használlóját. Hatása megszünik, ha támadás éri a
  transzbaejtő részéről.
 Szüks.: Manipulation
3. The Forgetful Mind: összezavarodik, visszatér alaphelyzetbe az ellenfél
 Szüks.: Wits
4. Possession: az ellenfél felett teljesen átveszi a hatalmat és az irányítást.
 Szüks.: Charisma

FORTITUDE:
Cappadocian, Gangrel, Ventrue
A használója ellenállóvá válik a sebzésekkel szemben, még a napfénnyel és a tűzzel szemben is.

POTENCE:
A Giovanni és a Nosferatu klán specialistája a varázslatnak.
Emberberfeletti erőre tesz szert a használója.

PROTEAN:
Gangrel

1. Eyes of the Beast: vörösen izó szemek, amelyek félelmet keltenek a halandókban
2. Feral Claws: a körmők hatalmas, vadállati karmokká válnak. Széttépnek mindent,
  ami az útjukba akad, még a kő és a fém sem tud neki ellenállni. A
  harcban félelmet keltenek az ellenfél soraiban.
3. Earth Meld: a földbe bújva a karakter vér használata nélkül gyógyul és ilyenkor a
  félelem érzése is gyorsabban (kétszer olyan gyorsan) csökken.
4. Shape of the Beast: a mágia használója farkassá változik, fogakkal és karmokkal
  támad. Ez alatt az idő alatt nem képes más varázslatok használatára.
5. Mist Form: ködfelhővé változik, a tűz és a napfény ez alatt is sebzi (más semmi) és
  támadni sem tud

PRESENCE:
Brujah, Malkavian, Torreador, Ventrue
Charisma

1. Awe: az ellenfél a vezetőjének hiszi, az élők beszüntetik a támadást és a varázslat
 használójához csatlakoznak. Jó alkalom a vérszívásra!
 Szüks.: Charizma
2. Dread Gaze: félelmet olt az ellenfélbe, aki legszívesebben kereket oldana a varázslat
 hatására.
 Szüks.: Charizma
3. Entrancement: a karakter megjelenése annyira elbűvöli még az ellenfeleket is, hogy
 azok képtelenek a támadásra.
 Szüks.: Appearance
4. Majesty: a környezete teljesen a hatása alá kerül, az őt övező tisztelet képtelenné teszi
 az ellenfeleket a támadásra. Használóját felhatalmazza, hogy azt tegye, amit
 csak akar.
 Szüks.: Appearance

MORTIS:
Cappadocians
Wits, Intelligence

1. Shambling Hordes: feltámasztja a halottakat és a saját oldalán hadba állítja őket
 Szüks.: Wits
2. Vigor Mortis: a halott felélesztése és irányítása
 Szüks.: Intelligence, Wits
3. Summon Soul: szellemidézés
 Szüks.: Perception
4. Plague Wind: mérgező lehellet, aki belélegzi megsérül
 Szüks.: Intelligence
5. Black Death: akit megérint meghal vagy sullyosan megsebesül
 Szüks.: Intelligence

THAUMATURGY – BLOOD MAGIC:
Sorcery of the Tremere
Intelligence

1. Blood Rage: vért küld a csapattagnak, de egyben félelmet is okoz benne
 Szüks.: Intelligence, Wits
2. Blood of Potency: kevesebb vért használ a varázslatokhoz a hatása alatt
 Szüks.: Intelligence
3. Theft of Vitae: vérlopás az ellenféltől (Az egyik leghasznosabb varázslat)
 Szüks.: Intelligence
4. Cauldron of Blood: felforralja az ellenfél vérét, nem csak a vérmennyiség csökken, de sérülést is okoz vele (aggravated damage)
 Szüks.: Intelligence

THAUMATURGY – LURE OF FLAMES:
Sorcery of the Tremere
Intelligence

1. Torch: fáklya
 Szüks.: Intelligence
2. Fireball: tűzlabda
 Szüks.: Intelligence
3. Flame ring: tűzgyűrű
 Szüks.: Intelligence
4. Immolate: tűzcsóva csap az ellenfélbe
 Szüks.: Intelligence

THAUMATURGY – HANDS OF DESTRUCTION
Sabbat
Intelligence, alacsony Humanity

1. Decay: hanyatlásba dönt, elhervaszt, megrothaszt mindent amit megérint.
 Szüks.: Intelligence, alacsony Humanity
2. Acidic Touch: maró sérülést okoz az érintés(aggravated damage)
 Szüks.: Intelligence, alacsony Humanity
3. Atrophy: az érintésre által okozott sérülések az élők számára visszafordíthatatlanok.
 Szüks.: Intelligence, alacsony Humanity
4. Turn to Dust: az aki az érintéstől meghalt, már nem lehet semmilyen módon
  feléleszteni.
 Szüks.: Intelligence, alacsony Humanity

THAUMATURGY – BLOOD RITUALS
Szüks.: Intelligence, Wits

1. Heart of Stone: megkeményíti a szívet, hogy nehezebben lehessen karót döfni bele.
 Szüks.: Intelligence, Wits
2. Prison of Ice: jégbe fagyasztja az ellenfelet.
 Szüks.: Intelligence, Wits
3. Call Lightning: villám súlyt le az ellenfélre
 Szüks.: Intelligence, Wits
4. Ignore the Searing Flame: véd a tűz, magasabb szinten a napfény ellen is.
 Szüks.: Intelligence, Wits
5. Summon Elemental: az elemek megidézése (néha arra is rátámadnak, aki megidézi
  őket)
 Szüks.: Intelligence, Wits

SERPENTIS

1. Eyes of Serpent: harcképtelenné teszi az ellenfelet és magához rendeli
2. Tounge of the Asp: kiszívja távolról az életerőt az ellenfélből.
3. Skin of the Adder: a kígyóbőr megvéd a támadástól
4. Hatch the Viper: viperákat idéz meg a segítségedre

NUMINA
Humans

1. Invisibility: láthatatlanság.
 Szüks.: Wits
2. Flash: villanás, vámpírok ellen.
 Szüks.: Intelligence
3. True Sight: mindent észrevesz, még azt is ami láthatatlan.
 Szüks.: Perception

FAITH
Humans

1. Heal: gyógyítás.
2. True Faith: védelem, a körülállókra hat.
3. Prayer: távolra hat és mindenkit sebez az adott pont körül.

Fegyverek és sebzéseik:

Bashing:
Zúzás, stamina csökkenti a sebzés mértékét
Lethal:
Vágás, stamina a vámpírok esetében csökkenti a sebzés mértékét
Aggravated:
Súlyos sérüléseket okoz (tűz, napfény, fogak és karmok, szentségek), mindenkire hatnak, csak a Fortitude varázslat véd ellene.

Speed:
Minnél alacsonyabb, annál gyorsabban tud egymás után ujabb sebeket ejteni.
(a számszeríly gyorsabbnak tűnik az íjnál, mert gyorsabban betárazza a következő nyílvesszőt)

Távolra ható fegyverek esetében vigyázzunk, hogy ne legyenek útban a csapattársaink, és hogy ne akadjanak fel a nyílvesszők a tereptárgyakban.

Megjegyzés:
Az incediary-tipped bolts csak az incediary bow-hoz jó(számszeríj esetén értelemszerű a hasonlóság)!
Az egyjátékos módban nem igazán van lehetőségünk ennek a kihasznállására.

! A fegyverek, ha már az adott karakterünk hozzászokott a használlatához sokkal nagyobb hatásfokkal aprítják az ellent, úgyhogy fontoljuk meg kinek mit adunk a kezébe és kerüljük el a folytonos fegyvercserélgetéseket!

 
Klánok:

Brujah:
Celerity, Potence and Presence
Frenzy rating könnyen nő

Venture:
Dominate, Fortitude and Presence
Alacsony blood rating (vérszint)

Nosferatu:
Animalism, Obfuscate and Potence
Nulla appearance (megjelenés)

Gangrel:
Animalism, Fortitude and Protean
Növekvő exp. (social)
A Frenzy növekedésével az appearance csökken

Torreador:
Auspex, Celerity and Presence
Alacsony rezisztencia a Presence varázslatokkal szemben

Cappadocian:
Auspex, Fortitude and Mortis
25 app. Max., 1,5-szeres Faith sérülés

Malkavian:
Dominate, Obfuscate and Presence
Alacsony rezisztencia, Wits függő

Temere:
Auspex, Dominate and Thaumaturgy
Alacsony rezisztencia a Domine varázslatokkal szemben

Giovanni:
Dominate, Mortis and Potence
Könnyebben gyilkol vérszívás közben (többet szív, mint nyer)

 Multiplayer:
Win95/98
Win95 esetében installálni kell a WinSock2-őt (a 98 alapból tudja)

A mesélővel együtt 4 játékos játszhat együtt egyszerre.

(pen and papper verzió: <http://www.white-wolf.com>)

A játékosok:
A karakter és a klán kivállasztása után csatlakozhatunk egy történethez.
(A Caitiff klán minden varázslatcsoportot alpbol ismer, cheat-nek is tekinthető, ha eltekintünk attol az apróságtól, hogy ebben az esetben több exp. pontra van szükségünk a varázslatok elsajátításához és több vérre van szükségünk a varázsláshoz)
a GEN nem változtatható, de ne is tulajdonítsunk neki tulságosan nagy jelentőséget!)
A továbbiakban minden a singel player játékban esajátított módon történik.

A mesélő szerepe:
A mesélő ugyanolyan aktív szereplője a játéknak, mint a csoport bármelyik másik tagja.

A helyszín megválasztása:
A singel player módban szereplő helyszínek közül vállaszthatunk.
Adva van két olyan helyszín, ahhol már az alapküldetések adottak és a pályák be vannak népesítve. A kezdetekben ajánlatos ezeknek a használata a kezelés elsajátításához.

A mesélőnek korlátlan hatalma van bárkit és bármit létrehozni, feltámasztani valamint eltüntetni, más helyszinre teleportálni, esetleg elpusztítani.

Ahhoz hogy a többiek számára láthatatlanul befolyásolja az eseményeket egy fej (ST HEAD) formájában közlekedhet a pályákon.

A tárgyak és a lények közül bárkit elhelyezhet a pálya adott pontjain, de ha következetesek akarunk lenni és meg kívánjuk magunkat kímélni a hosszú könyvtárak böngészésétől, egy speciális lista segítségével csak az adott környezetbe illő szörnyek, npc-ék és tárgyak közül vállogathatunk.

!Tárgyként ne használjuk a Tremere Amulet-et, mert az automatikusan egy uj quest-et, küldetést ad: return amulet!

A szörnyek közül nem csak az egyjátékos módban megtalálhatóakat, hanem ujabbakat is elhelyezhetünk a pályákon: ilyenek például a farkasemberek.

Keyboard Controls (Additions/Changes for MultiPlayer games)
Talk Enter
 
 
Toggle between Story Teller and Player Mode 
 
 
 
Return to the Original Player .
Toggle Possession (ST only) ‘P’
ST Actor Pane Toggle ‘A’
ST Object Pane Toggle ‘O’
ST Controls Pane Toggle ‘V’
ST Locations Pane Toggle ‘L’
ST Scenes Pane Toggle ‘S’
Emote commands Type ‘:wave’, ‘:bow’, ‘:menace’, etc in talk prompt
Scroll Text Display Page Up / Page Down
Place ST Head (ST Only) Right click on target position
Jump to Location (ST Only) ALT+Right Click

Itt van néhány specialis chat parancs, amit a multiplayer játék során tudsz használni.
Chat Controls for Multiplayer games (mielőtt ezeket az utasításokat használnád üsd le az ‘Enter’ billentyűt)
Whisper to ST  . (period)
Team Say , (comma)
Emote :
ST Emote ; (doesn’t show name)
Shout !
Roll on 10 sided Die % (then hit Enter)
Roll multiple 10 sided Dies %X (roll X d10s where the outputs will be comma delimited)