Abraham Van Helsing, Bram Stoker híres vámpírvadásza ezúttal elszántabb, dühösebb, és több fegyvere van, mint valaha! Miután megnéztük a filmet a moziban, pattanjunk a fotelba, kapcsoljuk be kedvenc drágaszág konzolkánkat, és induljuk Erdélybe rendet rakni!
Frissen hazaérve egy közeli multiplex moziból, behűtött baracklé társaságában elmélkedek Van Helsing barátom legfrissebb inkarnációján. Vegyünk egy 160 millió dolláros költségvetést. Ezt osszuk el a következőképp: százhúsz gurigát rakjunk el az effektekre és díszletekre, harmincat a színészekre, és a maradékból pedig faragjunk valamilyen sztorit. Mindegy, hogy milyet, a sok akció közben fel sem fog tűnni, hogy történet is van. Nos a rendező körülbelül ilyen szemlélettel ugrott neki a mozivászonnak. A filmet most nem elemezgetjük, arra megvannak a szaklapok. Inkább az egyik marketingterméket, a játékadaptációt fogjuk közösen végigjátszani.
Tegye fel a kezét, aki már kipróbálta a Devil May Cry-t! A PS2 tulajok jelentős százaléka lóbálja most mancsát az égbe. Nos a Van Helsing pimasz módon lenyúlja Dante (én már sokkal előbb Dante voltam, mint ő…) mozdulatait. Mondjuk, ha megállna ennyinél, azt mondanám oké, mert tényleg stílusos volt féldémonunk mozgásrepertoárja, de a vámpírvadász nem áll meg ennyinél. Jóformán az egész játékmenetet onnan kölcsönözte, ezért aki végigküzdötte a DMC zseniális első részét, az otthonosan fog mozogni ebben a játékban is. Azt mondom, vágjunk bele! Készítsétek elő a Tojo pengéket, töltsétek meg pisztolyotok, vegyétek elő legmorcosabb csatakiáltásotok. Harcra fel!
Nulladik fejezet – Bevezetés
A gyönyörűséges intro után a Notre Dame-ban találjuk magunkat. Ismerkedjünk meg az irányítással, lőjünk párat, kaszaboljunk kettőt a levegőbe, majd ha már készen érezzük magunkat, induljunk! Mindenek előtt vegyük szemügyre a zölden lebegő kereszteket. Ezekből igyekezzünk minél többet megtalálni és felszedni, mert a Van Helsing világában ez a fizetőeszköz. A pályák teljesítése után vehetünk különféle kombó mozdulatokat, lőszer- vagy életerő feltöltő alkalmatosságokat, esetleg növelhetjük életcsíkunkat, hogy több ütést kibírjunk elhalálozásunk előtt! Törjük szét nyugodtan a szobrokat is, mert hullik belőlük a „pénz”. Mikor a középső nagy márványalakhoz érünk, egy hangot hallunk valahonnan a fejünk fölül. A bejátszást követően nézzük meg közelebbről az angyalalakot (B gomb), mire egy csomó fizetőeszköz hullik alá. Innen balra ugorjunk fel a gyóntatószék tetejére, majd lőjük ki csörlőnket a piros jelre. Szaladjunk a zöld kereszthez, mert itt lesz megint egy lehetőségünk a csörlő használatára! Célozzuk meg a csillárt, és lendüljünk át a túloldalra. Innen fel kell mennünk a toronyba a lépcsőn keresztül, ahol az első főellenség állja majd utunk. Mr. Hyde ellen semmi más taktikát nem kell alkalmazni, minthogy célbavesszük, és lőjük. Ha esetleg túl közel merészkedik, ugorjunk arrébb és folytassuk a tüzelést. Ez könnyű volt!
Első fejezet – Vaseria falva
Pattanjunk le a vonatról Erdély szívében, és kezdjük meg az igazi küldetésünket. A lépcsőről ugorjunk fel a ház tetejére, és gyűjtsük be a rengeteg eldugott ajándékot. Kalandozzunk tovább a vasútállomás tetőin, majd ha begyűjtöttünk mindent, irány az ösvény, amerre a szellem lebegett. A híd lerombolva. Ugorjunk le a mélybe, és ott tekergessük meg a sárgán fluoreszkáló kallantyút, ezáltal a daru beáll a szakadék közepére. Ugráljunk fel, vissza a romos hídfőhöz, majd a csörlőnk segítségével lendüljünk át a túlsó oldalra. Az ösvényen menjünk tovább. Egy komoly megmérettetés következik! Egyszerre és szép számban támadnak ránk ellenségeink. A taktika ilyenkor legyen a következő: mikor közel vannak, pengéinkkel szabdaljuk őket halomra, mikor pedig messzebb, akkor vegyük elő pisztolyainkat, és ne habozzunk mególmozni napjukat, bőven. Miután kiirtottuk ezt a kis csordát, vegyük az irányt a falu felé. Alig érünk be a kapun, máris egy rahedli csonti állja utunk. A taktika ugyanaz, mint az előbb. Amennyiben nincs kedvünk rohangálni egy szörnyella után, nyugodtan vegyük célba a csörlővel, húzzuk oda, majd adjunk kóstolót a pengénkből! A térről „jobbra” indulva pár pénzeshordó és egy lőszerfeltöltő vár ránk, „balra” pedig a további játék. Induljunk hát. Gondolom, mondanom sem kell, hogy odaát megint húsz monszter állja majd utunk. Végezzük ki őket, és irány a falépcső! A tetejéről balra felugorva rengeteg eldugott vagyonra lelhetünk, ezeket megszerezhetjük, majd térjünk vissza ugyanoda ahonnan indultunk. Menjünk előre, szörnyáradat, utána balra. Fel a kőlépcsőn, majd megint balra. A monsztákat legyőzve csörlőzzük fel magunkat oda, ahova a cut-scene mutatta, így egy shotgunra lelhetünk! Ha végeztünk, lőjük ki a frissen szerzett fegyverünkkel a megjelölt ajtót. Főellenség következik, kiléte ismeretlen. (Azért én elárulom, hogy az álruhás Frankenstein-szörny az.) Annyi szükséges legyőzéséhez, hogy ne engedjük magunkhoz közel, amikor a földet ütlegeli, ugorjunk fel, közben is szórjuk rá az áldást. Nem nehéz.
Második fejezet – Vaseria-i templom
A csörlő segítségével eresszük le a hidat, majd a szörnyrohamot követve forduljunk jobbra, monsztákat öljük folyamatosan, ezután balra, majd megint jobbra. Nyissuk ki a rácsos kaput, és menjünk át rajta. Pár szárnyas illető vár ránk, őket magunkhoz húzhatjuk és lekaszabolhatjuk, vagy folyamatos mozgás közben, piszollyal lelőhetjük. A kút mélyén ajándék. A shotgunnal lőjük szét a megjelölt ajtót, folytassuk utunk erre. A főtéren vagyunk. (A kalandorok a tetőkön kalandozhatnak, pár értékes portékát lelhetnek) A szárnyasok legyőzése után menjünk a leomlott lépcsőhöz, majd csörlőzzük fel magunkat a hatalmas faajtó elé. Ne késlekedjünk, menjünk is be azon nyomban. Drakula három menyasszonyával találjuk szembe magunkat! Első dolgunk legyen, hogy a két oldalsó leányzót vonjuk ki a képletből. Folyamatosan mozogjunk, nehogy eltaláljon a villám! Ezután az egyedül maradt Marishka démoni formát ölt. Mikor látjuk, hogy nekünk iramodik, ugorjunk el az útjából. Folyamatosan adagoljuk az ólmot! Sose engedjük magunkhoz közel!
Harmadik fejezet – Igor
A könyvtárban találjuk magunkat, ahol az „öreg” szeretett kutakodni . Az ajtón nem mehetünk ki, viszont, ha a képernyő bal oldalán lévő egyik könyvespolcot megmozgatjuk, egy titkos járat tűnik majd fel! Menjünk is át rajta, majd le a lépcsőn, és kövessük a folyosót. Hamar egy kis szörnyes terembe érünk, innen menjünk arra, amerre lehet, utána fel a lépcsőn. (Közben daráljuk be a szörnyeket.) Itt lesz elrejtve egy nyílpuska! Rohanás ki a kriptából, és az udvaron győzzük le az ellenség hatalmas csoportját! Ezután a sárgán világító szoborba lőjünk egy nyílvesszőt, majd menjünk ki a kapun. A fürdőző démoni lányokat likvidáljuk, és folytassuk utunk a patakon felfele! A fogadóbizottság kiírtása után csörlőzzük fel magunkat a sziklákon. Nyomás felfele. A szobroknál szörnyek kiiktatása, majd felugrálás a tetejére, és a legnagyobb márványfigurát döntsük le, hogy hídként hasznosuljon. Át rajta, majd a vízesésnél dulakodjunk kicsit, utána ugráljunk fel az ösvényhez! Itt találkozunk Igorral! Semmi más dolgunk nincs most sem, minthogy daráljuk bele a lőszert, és ugráljunk el a támadásai elől. A szenteltvízre allergiás, dobjuk rá mindhárom üvegcsénket, az jócskán levesz erejéből! Mikor legyőzzük, elmenekül.
Negyedik fejezet – Velkan Herceg
Itt nincs is más dolgunk, mint követni Velkan nyomait. (Mivel Farkasemberré változott, ezért ez nem nehéz feladat!) Öljük meg a csontikat, ezután a kút túlsó oldalán lévő romos vaskapun eredjünk a herceg nyomába! Gyerünk be a városba, majd egyszer csak előugrik egy hatalmas vérfarkas! Ne engedjük közel, lőjük. Elmenekül pár találat után, de induljunk utána! Megint előjön, tegyük ugyanazt, mint az előbb! Újfent elillan, azon nyomban kövessük. A főtéren pár szárnyasdémon vár ránk, tegyük el őket szárny alól. Velkan a kőfalon ütött egy hatalmas rést, iramodjunk abba az irányba. Néhány léggonosz, gyilok. A falu egyik terén most már végre szembeszállhatunk Velkannal! A taktika teljesen ugyanaz, mint eddig. Ne engedjük magunkhoz közel, mozogjunk folyamatosan és lőjük.
Ötödik fejezet – A Frankenstein Kastély
A hídat még el sem hagyjuk, máris népes fogadóbizottság lesi minden mozdulatunkat. Ismertessük össze őket a pengénkkel. Menjünk balra, a romos kapu felé, majd át rajta. Csak meneteljünk tovább, és likvidáljuk a ránk támadó rosszlelkűeket. Az ösvény végén Frankenstein kastélyának kapuja áll. Nyomás befele, és osszuk pengénk áldását! Miután kikalandoztuk magunkat az udvaron, „kopogtassunk be” a főbejáraton. Bent az általam legjobban utált ellenség vár ránk. Sokan vannak, kicsik, és lőnek ránk! Kizárólag távolról érdemes őket elintézni. Amennyiben nagyon kevesen vannak, a pengénk is igénybe vehetjük. Menjünk be a baloldali könyvtárba, és nyíllal lőjük meg a szobor kezében lógó keresztet. Csimpaszkodjunk fel a jobboldali karzatra, és menjünk ki az ajtón. A csilláron lendüljünk a túloldalra. Le a lépcsőn, nyomjuk le a sok kis szörnyecskét, és vegyük magunkhoz a shotgun másodlagos lőszerét. Ezzel lőjük ki a főteremben lévő megjelölt ajtót! Menjünk át rajta, és kövessük a folyosót a faajtóig. Ezen is cammogjunk át, a monsztákat tegyük hidegre, és a baloldalon lévő nyikorgó kapun át távozzunk. Az erkélyről ugorjunk le, az ellenséget öljük meg mindet, és a jobbra lévő ház résén másszunk be! A liftet használva ereszkedjünk alá. Öljük meg a rengeteg csontost, és fáradjunk át a gépterembe. Sok kis szörny, majd továbbállunk. A kör alakú teremben álljunk középre, és használjuk a csörlőt! Fent Drakula gyermekei várnak ránk. Tegyük őket hidegre. Induljunk a kapu felé, és csörlőzzük magunkat fel. Megszereztük a villámfegyvert. Emlékeztek a gépteremre? Küzdjük vissza magunkat egészen odáig! Itt vegyük elő a villámágyút, és célozzuk meg a baloldalon található fehér kört! Ez áramot ad a generátornak. Vissza a kör alakú terembe, és álljunk középre. A lift dolgozik helyettünk. Személyesen Darkula gróffal találjuk szembe magunkat! A taktika totálisan megegyezik az előző főellenségekével.
Hatodik fejezet – Frankenstein Barlangja
Rögtön a barátságos üregben kezdünk. Vessük magunkat a mélybe, ahol meg is jelenik tiszteletünkre pár jégkoponya. Ellenük a legjobb fegyver a shotgun, tűzkoponya barátaik ellen pedig a villámágyú. Miután leszedtük a jófejeket, másszunk fel a túlsó sziklafalon. Csörlőnk segítségével lendüljünk ide-oda, míg a tetejére nem érünk. Továbbhaladva megint kétfajta koponya állja majd utunk, ezeket is lőjük csontszilánkokká! Csörlőzzük magunkat peremről peremre míg lehet, ugorjunk fel a sziklára, és sétáljunk ki a tárnából. A függőhídon cammogjunk át, és készüljünk fel, mert jó sok csontfej kerül elénk. Lőjük ki csörlőnk a jelre, itt még több ellenség vár ránk. Végezzünk velük, majd a Nyílpuska másodlagos lőszerével robbantsuk át a vékony sziklafalat. Ezen túl Frankenstein vár egy kis harcra! Mivel ő volt a falu terén a „???” nevű főellenség, a támadásait ismerhetjük, a legyőzésének módja mit sem változott azóta! Lőjük halomra!
Hetedik fejezet – Visszatérés a Frankenstein kastélyba
Induljunk el az egyetlen lehetséges irányba, majd lőjük szitává a ránk támadó drakulaivadékokat! Menjünk el a vízesésig, amelynek a jobboldalán találunk egy sziklaboltívet. Itt felugrálhatunk, majd átlendülhetünk a zuhatag előtt. Tornázzuk magunkat egyre feljebb, míg egy neszre nem leszünk figyelmesek. Ezután induljunk tovább, és sétáljunk be a barlangba! Itt számos vámpírivadék állja utunk. Tegyük velük a megfelelő dolgot, majd a kőemelvényből húzzuk ki a két kardot! Ez a leghatásosabb közelharci fegyver, úgyhogy nyugdíjazhatjuk is a forgó Tojo pengéket. Ugráljunk fel a legmagasabb szintig. Itt pár árnymadár szálldogál, és nekünk bizony rosszat akarnak. A villámágyú a leghatásosabb fegyver ellenük! Továbbmenve kiérünk a sötét barlangból. Induljunk balra, és másszuk meg ezt a szép kis meredekséget! Igen ám, de pár vérfarkas van köztünk és a csúcs között. Szerencsére ezek nem olyan erősek, mint Velkan, így a két karddal simán bedarálhatjuk őket. Miután ezt megtettük, mászhatunk tovább. Az ösvény további részén már nem állják utunk ellenségek, így akadálytalanul juthatunk be a várba. Az udvaron viszont már nehezebb dolgunk lesz, ugyanis egy egész falka ugrik nekünk. Miután megmentettük lelküket, cammogjunk be a toronyba. Itt megint Velkan vár minket. Folyamatos mozgás a kulcs. Mikor fut a falon, állandóan változtassuk pozíciónkat, így nem tud ránkvetődni. Legyőzése után fent, a bástya tetején találjuk magunkat. Sétáljunk be a kapun, és gyilkoljuk le a vérfarkasokat. Ezután menjünk fel a kőlépcsőn, és be az ajtón. Itt a pár repkedő monszta nem jelenthet gondot. Itt is lépcsőzzünk, majd fent megint farkastérítés lesz a feladatunk. Ha ez megvan, sétáljunk a lifthez. Megint Drakulával találkozunk. Taktika ugyanaz, mint mindig. Ne sajnáljuk tőle a pisztoly másodlagos lőszerét!
Nyolcadik fejezet – Menekülés a Frankenstein kastélyból
Rögtön az akció közepébe csöppenünk! Egy csapat idegesítő kis mászka ugrik a nyakunkba, a jól megszokott módszerrel távoltarthatjuk őket magunktól! Miután minden egyes kis gonoszságot megsemmisítettünk, menjünk le a körlépcsőn a következő helyiségbe. Bizonyára már mindenkinek ismerős ez a helyiség. Itt támadtak ránk legelőször Drakula ivadékai. Most a legutálatosabb ellenség vette birtokába a termet, ráadásul elég sokan is vannak. Vegyük elő legjobb célzótehetségünket, és aprítsuk őket halomra. A terem túlsó végén van egy titkos helyiség, viszont a középtájon található lyukon, továbbjuthatunk a játékban. A kiömlött zöld lötty kellős közepén megtalálhatjuk a villámágyú másodlagos tüzelési módját. Ezt rögtön használhatjuk is, mert ellepik a termet az alacsony ellenségek. Miután mindezzel megvagyunk, menjünk át szaporán a gépterembe, ahol már hemzsegnek a rosszakaratú tűz és villámkoponyák! Gyorsan pörköljük meg őket, aztán távozzunk a helyiség bal oldalán található kapun át. Egy szűk folyosón találjuk magunkat megint, amely felett jó pár csontváz őrködik éppen. Mivel nincs tág tér, így könnyedén megszabadulhatunk sovány ellenségeinktől, ne sajnáljuk az ólmot és az acélpengét sem! Az asztalnál forduljunk balra, és szálljunk fel a lift-alkalmatosságra. A kis viskóból menjünk ki a szoborkertbe. Bizony ám, csakhogy a márványalakok életre keltek! Nem kell megijedni, mert ugyan nagyok, de lassúak is. Személy szerint a kardot preferálom ellenük, de tapasztalataim alapján a tűzfegyverek éppoly hatékonyak velük szemben! Nincs más feladatunk, aprítsuk őket sóderré, és angolosan távozzunk a megrongált vaskapun át. A fal omlik, nincs visszaút! Azonban társunk már vár minket a hintóval. Nosza, pattanjunk fel.
Kilencedik fejezet – Az erdei ösvény
Készüljetek fel, mert ez a pálya a tömény főellenség hent. Nem kell járkálni, nem kell utakat keresni, sem pénzt gyűjtögetni. Kizárólag a főellenségekre koncentrálunk. Bizony, többes számban, mert a drágák nem egymaguk járnak ám. A felvezető videóból is kitűnik, hogy Drakula megmaradt két menyasszonya finoman szólva is kicsit bosszús, mert még a játék elején megkínáltuk hőn szeretett Marishkájukat egy finom karóval. Verona öltött most démoni formát, és a száguldó hintó tetején fogunk megmérkőzni vele. Nehezebb, mint a többi főellenség. Mikor lövi az erősugarat, ugorjunk fel, és a jó öreg pisztolyunkkal lőjük folyamatosan. (Minden főellenség ellen a pisztoly az egyik leghatékonyabb segédeszköz.) Mikor jeges tüskéket idéz a tetőre, szintén ugorjunk fel, de csak óvatosan, mert rögtön után be szokott vetni még egy tűzvarázslatot is, szintén a hintó tetejére, amit újfent egy elrugaszkodással védhetünk ki. Miután leszedtük életerejének egy részét, a másik menyasszony is becsatlakozik a harcba, ő tűzlabdákat küld, míg társa az erőnyalábot abajgatja irányunkba. Miután leszedtük életének nagy részét, a hintó, amelyen utazunk a szakadékba zuhan, de mi előtte átugrunk a másik szekérre. Verona nem volt ilyen okos, így kap pár karót testébe. A zűrzavarban viszont Drakula elrabolja Frankensteint, az utolsó menyasszony pedig a mi társunkat. Hogy eszünkbe se jusson utánuk menni, a fővámpír ránk uszítja Velkant, immáron utoljára. Nehéz lehet, mert a két főgonosz között nem tudtuk feltölteni készleteink, így vigyáznunk kell, nehogy egyszer is hozzánkérjen. Létfontosságú, hogy tartsuk a távolságot, és, hogy kitérjünk előle, mikor nekünk akar ugrani. Amennyiben közelünkbe kerül, úgy elég sok ütést képes bevinni. Távolságtartás!
Tizedik fejezet – A farkasember átka
A barlangból vegyük irányunkat a terembe, és vegyük magunkhoz a fegyvert. Innen a lépcső felé menjünk, majd ki a veremből, a résen keresztül. Ismerős terepre érkezünk megint, még a játék első felében jártunk erre. A következtetés helyes, miszerint megint Igor felé igyekszünk. Csörlőzzük fel magunkat egészen a vízesés bal oldaláig, ahol az ösvényen kell továbbhaladnunk. Megint itt vagyunk a szobroknál, csakhogy az óta volt egy kis változtatás. Bizony, a márványcsávók megint életre keltek, és életünkre törnek. Hárman vannak, nem túl nagy falat nekünk mos már, mindenki győzze le őket úgy, ahogy éppen jólesik. Most ugorjunk fel a „hídhoz”, amelyet még az elején készítettünk! (Nem is olyan egyszerű, én kétszer elvétettem). A zuhatagoknál egy egész masszív kis bagolysereg ront ránk. Közelharcot nem igazán javaslok ellenük, mert túl sok értelme nem lenne. A fegyverarzenálunk tökéletesen megfelel a likvidálásukra. Ugráljunk fel a vízesés jobb oldalánál található ösvényhez. Mikor átmegyünk, Igorral kerülünk szembe újfent. Az elején még úgy tűnhet, hogy támadásainak repertoárját egy árva mozdulattal sem bővítette, azonban ez nem igaz. Mikor letornázzuk életének a felét, lepattan hozzánk az emelvényeiről, és egy-két jól irányzott dobással „kézigránátokat” küld felénk. Ezek kikerülése nem okozhat gondot, azonban ezután négy részre oszlik a pálya, és körbe-körbe energianyalábok kezdenek el forogni. Ezeket önmagukban átugrani nem lenne nehéz, csakhogy Igor haverunk közbe még támad is, és nekünk pedig lőni kell a főellenséget. Amikor életerejének már csak körülbelül a 10%-a marad meg, akkor igazán bekeményít. Négyzethálósan mozgó energianyalábok szövik majd át a pályát, és ezt kikerülgetve, a támadásait kivédve kell legyőzni őt. Azt tanácsolom, hogy idáig tartogassuk, majd vágjuk hozzá az össze szenteltvizes üvegcsénket! Ez nagyban megkönnyíti a dolgunk. Ez volt az utolsó találkozásunk vele, diagnosztizálhatjuk a halálát.
Tizenegyedik fejezet – Támadás Drakula kastélya ellen
Induljunk el jobbra ezen a kies ösvényen, a szél zúgó fütyülése kísér majd minket. Az első forduló után jó pár bagoly azt hiszi, hogy akadályt jelenthet nekünk, de el kell szomorítsuk őket. Miután felértünk a tetejére, jönnek még néhányan, de semmi számottevő… A titkos ajtón bemehetünk, és találhatunk egy életerő feltöltő alkalmatosságot. Azt mondom, menjünk be a duplaszárnyas óriáskapun. A ránk váró szárnyas drakulaivadékokkal nem érdemes közelharcba bocsátkozni, mert lőfegyvereinktől sokkal hamarabb megadják magukat. A díszes folyosón egyből összefutunk egy csapat szárnyas árnnyal, villámágyúval kínáljuk meg mindet. A következő támadási hullámba becsatlakoznak az ivadékok is. Akadályt úgy sem jelentenek, távozzunk a terem másik felében lévő ajtón. Hatalmas terembe érkezünk, majd pár gonosz némber próbálja meg összeakasztani képzeletbeli bajszát, Van Helsinggel. Mondanom sem kell, ők jártak rosszul. Egy leszakadó kőelem lyukat üt a padlóba. Ezen keresztül továbbjuthatunk. Egyenesen belepottyanunk az alacsony bestiák közé, és sajnos elég szép számmal teremnek ezen a helyen. Távolról irtsuk őket, majd járjuk körbe a szobát. Mire egy teljes kört megtettünk, addigra már likvidáltunk ötosztagnyit ezekből a mélynövésű rosszalkodókból. Járkáljunk, míg az egyik tartályon meglátunk egy fehér korongot egy kék pöttyel a közepén. Álljunk elé, és a villámágyúval lőjük meg kb. ötször, hogy feltöltődjön árammal, és kinyissa a továbbjutáshoz szükséges kaput. Vegyük is az irányt arra, poroszkáljunk fel a lifttel. Innen induljunk jobbra, míg egy duplaszárnyas ajtóhoz érünk. Ezen sétáljunk be, majd balra andalogjunk, és a csörlőnk segedelmével lendüljünk át a másik részre. Itt csak a hatalmas kapu felé vezet az út. Készüljünk fel, mert itt iszonyatosan nagy számban fognak érkezni ezek az alacsony, ámde idegesítő kreatúrák. Lőjük őket, mintha nem lenne holnap, és ne engedjük őket közel magunkhoz. Dolgozzuk át magunkat a folyosó másik végébe, és vegyük magunkhoz a golyószórót! Erre még többen jelennek majd meg, de ezzel a fegyverrel szinte gyerekjáték csapatostul eltenni őket láb alól. Ha mindezzel megvagyunk, pattanjunk a liftre. Itt lőjük szét a falat. Bent egy egész raj lebegő papnőszerűség állja utunk, a golyószóró viszont jó barátunk. Hagyjuk el a helyiséget a szemben lévő ajtón keresztül. A kínzókamrában semmi dolgunk nincsen, így a hatalmas, duplaszárnyas kapun keresztül osonjunk ki. Gyönyörű, vérrel teli medencébe ütközünk. Három helyiség nyílik innen, ezek Drakula menyasszonyainak koporsóit rejtik. Túl sok tennivaló nincs arra, így a medence közepébe állva csörlőzzük fel magunkat egészen az ajtóig. E mögött hat darab hatméteres, életre kelt márványszobor hív ki minket küzdeni. Legyőzni őket nem lehet túl nagy gond, viszont közvetlenül utánuk Darkula utolsó ágyasa, Aleera vár minket. Megölni őt nem túl nehéz, a támadásait védjük ki (állandó mozgással egyáltalán nem nehéz), és a másodlagos lőszerrel, valamint a szenteltvízzel szórjuk meg bőségesen!
Tizenkettedik fejezet – Drakula halála
Induljunk felfele a lépcsőkön, félúton ránk támad majd két izgága szárnyas, szabadítsuk meg őket a földi lét minden nyűgétől. Az ajtó mögött több mint harminc drakulaivadék ront ránk. Ugorjunk le az emelvényről, és folyamatosan ide-oda gördülve lőjük őket. Miután meghaltak, ugorjunk le a kis hézagon, a képernyő bal végén. Szaladjunk le a lépcső aljára, ezután be az ajtón. Bent jó sok szárnyas démonka van, úgyhogy elővigyázatosan fáradjunk be a terembe. A helyiség alján van egy hatalmas tátongó lyuk. Vessük le magunkat ide, hogy szembeszálljunk végleg Darkula gróffal. A szentem démoni formát öltött magára, de nem ijeszt meg minket! Ide különleges tanácsom nincs. A szokásos „ne kerüljünk az útjába, és térjünk ki a támadásai elől” történeten kívül talán annyi, hogy ne sajnáljuk a másodlagos lőszereket tőle, használjunk fel minden csecsebecsét az Inventory-ból, és öljük meg végre. Ennek is a végére értünk. Igaz, hogy a Devil May Cry kulcselemeit lemásolta, de, ha tetszett a Van Helsing a mozikban, akkor a játék sem fog csalódást okozni. Amennyiben a filmet utáltad, a game még jól jöhet unalmas estékre, indulatok levezetésére tökéletes.
A film
A Van Helsing című szuperprodukciót Stephen Sommers álmodta meg. Ez ugyanaz a férfi, aki vászonra löttyintette a „Múmia”-t és a „Múmia visszatér”-t, valamint engedélyezte a Skorpiókirály című film elkészültét, a tulajdonában lévő karakter alapján. Azt már tudjuk, hogy rendkívüli módon ért a közönségfilmek készítéséhez, mivel mindegyik filmje szépen, tisztességesen visszahozta a belefektetett összeget. A Van Helsing hatalmas költségvetéssel készült, maga a film 160 millió dollárba, míg a marketing költségek további 50 millióba kerültek. Még csak kilenc napja játsszák a mozik, de már 130 millió zöldhasút tudhat bevételének. Tudhat valamit ez a Stephen. Egy elég közepes filmje is visszatermeli az árát, talán még bevételt is írnak a Van Helsing számlájára? Mindegy, csak folytatás ne legyen.
Az arzenál
Pisztoly:
Hatékonysága és tüzelési sebessége hasznossá teszi a kisebb ellenfelek kezeléséhez. Van Helsing még a fürdőkádba sem megy nélkülük. Másodlagos lőszere ezüstgolyó, szenteltvízzel megáldva.
Shotgun:
Jobban szór, és lassabban tüzel, mint a pisztoly, ugyanakkor több ellenfelet is sebezhet egyszerre. Igaziból közelről képes halálos sebeket osztogatni. Másodlagos lőszere gyújtótöltény.
Gázhajtott nyílpuska:
Gyorsan tüzel, de sebesen mozgó lények eltalálásához nem a legjobb választás. Repkedő szörnyellák ellen kitűnően használható. Másodlagos lőszere robbanóhegyű nyílvessző.
Villámágyú:
Gyomrából igen erőteljes energiaimpulzusok szabadulnak ki az ellenség irányába, majd becsapódáskor robbannak. Másodlagos lőszere villámcsapás.
Golyószóró:
A monszták rémálma. Villámgyorsan lehet vele darálni, a játékban én nem találkoztam olyan ellenféllel, akik ne hajoltak volna meg ereje előtt. Hátránya, hogy lassú vele a mozgás tüzelés közben. Másodlagos lőszere ismeretlen.
Elephant Gun: Legendák szólnak arról, hogy egy ember olyan erős fegyvert készített, hogy halandó nem tudta kordában tartani. Másodlagos lőszer ismeretlen.
Tojo Pengék:
Ezzel a kis mobil körfűrésszel a közelbe merészkedő ellenségeknek nem lesz túl jó napjuk. Van Helsing mindig eldug a zoknijába egy párat belőlük.
Dupla Handzsár:
Ez a két hatalmas kard nyugdíjaztatja a pengéket. Az ősi szörnyvadászok kezébe lett készítve.