Az Empire Software folytatva a szép és dicső hagyományokat 1993-ben kiadta a Team Yankee és a Pacific Island folytatását. A program ha lehet még bonyolultabbra és nehezebbre sikeredett mint az elődjei.
Prológus
Associated Press news story 27 February 1995: Egy fiatal izraeli katona lelőtt 6 palesztin munkást tegnap Jeruzsálemben. A katona azzal védekezett, hogy terrorista gyanús elemeknek vélte őket.
The Times, London 4 March 1995: A hétfői gyilkosságok miatt lázongások törtek ki a Gházai övezetben. Rengeteg ember halt meg a harcokban.
The Washington Post, 11 March 1995: Amerika 14 szakértőből álló csoportot küldött a területekre.
State Department press release, 24 March 1995: Clinton elnök találkozott Hussein elnökkel és az 1990/1991-es Öböl háború területeiről folyt a vita.
The Washington Post, 25 March 1995: Az elmúlt éjjel 2 diverzánst is elfogtak a kuwaiti határnál, nem messze Rumalia olajmezőitől.
Television news story, 30 March 1995: Iraki erők állásokat foglaltak el a határ túloldalán. Az 1990-es megmozdulások óta nem volt tapasztalható hasonló méretű csapatösszevonás.
United Nations Security Concuil Resolution 999, 30 March 1995: Fenn áll a veszélye egy újabb iraki támadásnak Kuwait ellen.
Private communication to Captain Sean Bannon, Team Kuwait, Ahmadi, 30 March 1995: Ma reggel 9:15-kor megindult a támadás Kuwait ellen. A betörő iraki csapatok elfoglalták Bubiyan és Failaka szigetét. Elsődleges feladata, hogy visszafoglalja ezeket az ellenségtől.
És elkezdődött a harc…
A program irányításában és kezelésében nagyon hasonlít az elődeire, ezért csak nagy általánosságban érdemes ezekről beszélni. Azokat a részek, melyek újdonságot jelentenek a programban – természetesen kiemelem.
Az indítás után a már megszokott parancsnokválasztás következik, ha engedélyezzük a programnak a lemezre írást (csak így érdemes), akkor a parancsnokunk folyamatosan tud előre lépkedni a küldetések között. Az aktuális terep neve, valamint a kilőtt, illetve az elveszített tankok számát láthatjuk itt. Továbblépve a harci területet tudjuk kiválasztani. Az aktuális terep több küldetést tartalmaz, ezeket a négyzetek jelképezik. A már elfoglalt területek sárgával, míg az elfoglalásra várók pirossal vannak jelezve. Válasszuk ki a következő területet a kurzor segítségével. A következő képernyőn a csapatainkat tudjuk felszerelni. Ha az első küldetést játszuk, akkor a gép felajánl nekünk egy automatikus beállítást, amit nem árt ha elfogadunk. Ha ezt nem akarjuk, akkor a következőképpen tudjuk végrehajtani ezt a tevékenységet. A kép tetején láthatjuk a négy csapatot szimbolizáló kockát. Minden csapatba 4 egységet rakhatunk maximálisan. Az egységeket a jobb oldalon látható felső kockával tudjuk megvenni. Ez alatt az egységek muníció ellátottságát, valamint néhány extra dolgot tudunk elintézni. Az extra dolgok között az egységek javítása (csavarkulcs), morál javítása (étel, ital) és a bevetési idő meghosszabbítása szerepel. Nagyon kell vigyáznunk az anyagi helyzetünkre, mert a játék során a missziók között a kilőtt tankokat, valamint a többi dolgot mind csak ebből tudjuk fedezni. A pénzünk csak a kilőtt ellenséges objektumokért járó fejpénzzel nőhet, így nem árt ha takarékoskodunk vele. Ha nekünk kell felszerelnünk a csapatot, akkor vigyázzunk arra, hogy lehetőleg mindenféle járműből válasszunk magunknak, mert nem véletlenül van négy fajta. A leírás végén néhány szót majd ejtek még a fegyverekről, illetve a járművekről.
Miután túlestünk a beállításon, az eligazításon megtudhatjuk az aktuális célokat. A megjelenő térképen a program természetesen csak nagyjából közli a célok helyét, nagyrészt nekünk kell pontosan megkeresnünk őket. A szem ikonra kattintva néhány soros infot kapunk a főbb pontokról. Nem árt, ha megjegyezzük a kiemelt helyeket, mert könnyen eltévedhetünk a térképen. Az ágyú ikonra kattintva, a csata közbeni támogatást állíthatjuk be. Ez háromféle dolog lehet:
HE – High Explosive
DPICM – Dual-Purpose Improved Con ventional Munitions
SMOKE – füstfelhő
A támogatás idejét és a pontos helyét is beállíthatjuk.
Ezekután már végre a játékképernyőt látjuk magunk előtt. Az elődök ismerőinek már egyértelmű lesz a négy kis képernyő kezelése. A legfontosabb itt az üzemmódváltó ikonok (térkép, 3D látkép, Status), valamint a Zoom ikon, amely segítségével egy kicsit távolabb láthatunk a szokásosnál. A 3D-s képernyőn tudunk a kiválasztott fegyverrel tüzelni. Ha bekapcsoltuk a lézeres távmérőt, akkor egy kis segítséget kapunk a tüzelésnél. A megjelenő célkereszt kockára vált, ha pontosan ráálltunk a célra. Vigyázzunk arra, hogy a rakétánál (TOW), csak álló helyzetben tudunk tüzelni. A tornyot az iránytű segítségével tudjuk forgatni vagy ha kényelmesek vagyunk, akkor a jobb egérgomb nyomvatartása mellett a látómezőn is forgathatjuk. Sajnos itt nem tudjuk irányítani a tankunkat, ezt csak a térképen tehetjük meg. Vigyázzunk arra, hogy a fegyvereknek egy bizonyos idő kell az újratöltéshez, ezért jól fontoljuk meg a lövéseinket. Nem árt ha az éjszakai látást biztosító ikont gyakran használjuk, mert így legalább jól elkülönül a háttértől a tankok képe. Megjegyzem, elég durva dolog a tankokat és a hátteret hasonló színnel rajzolni, de persze az életben pont ez a lényeg (mármint a rejtőzködés). Hasonló az előbb leírt funkcióhoz a füstön átlátó segédeszköz, ez nagyon jól jöhet néha. A térképen elég sok új dolog van. Az aktuális térképrészletet nagyítani, illetve kicsinyíteni tudjuk. Nagy nagyítás esetén a csapatban lévő tankok elkülönülnek egymástól, bár ennek gyakorlati értéke nincsen. Az ellenséges egységek sajnos csak csapat szinten láthatók a térképen (ha egyáltalán láthatók). Elég rossz dolog a programban, hogy nem tudjuk mindig, hogy hol vannak az ellenséges egységek, de ez lehet, hogy direkt így jó(?). Ne lepődjünk meg, ha az erdőből kiront egy ellenséges csapattest, ez elég gyakori fogása a programnak. A csapat sebességét, valamint a célpozíciót is itt tudjuk beállítani. Az órán a támogatás várható érkezési időpontját kísérhetjük figyelemmel. Beállíthatjuk itt még a négy egység haladási formációját is, mely gyakorlatilag nincs nagy hatással a csatákra. A kiválasztható hat formátum mindenféle igényt kielégít. A térképet a nyilak segítségével mozgathatjuk vagy a már leírt kényelmes funkció szerint. A Status képernyőn gyakorlatilag semmilyen tevékenységet sem végezhetünk, csak a csapat állapotát tekinthetjük meg. Ha nagyon lepusztul a csapatunk, akkor nem árt ha egy másik csapattal vonulunk tovább. Persze ilyet nem illik igazán mondani, mert a program lényege pont az lenne, hogy a négy csapatunkkal közös akciót hajtsunk végre, összehangolt támadást indítsunk az ellenség ellen. Sajnos ez csak álom marad a tapasztalatlan játékosoknak, mert mindenki örül, ha egy csapatot normálisan tud irányítani.
A terepen nagyon sokféle tereptárggyal találkozhatunk. Ezek egy részének kilövése emeli, míg más része csökkenti az anyagi lehetőségeinket. Általánosságban a polgári célok kilövése nem igazán hasznos, míg a katonaiaké ajánlott. A küldetéseket nem érdemes részletezni, mert ez több oldalt jelentene. Minden terep minimum 5-6 küldetést tartalmaz, így elég sokáig biztosít kellemes kikapcsolódást a lövöldözni vágyóknak. Tekintsük most át, hogy milyen harci eszközök állnak a rendelkezésünkre a programban:
M-1 Abrams Main Battle Tank
A legjobban használható és a legerősebb harci egységünk. Tűrőképessége a legnagyobb, ezért az arcvonalra ajánlom. Fegyverzetét a Heat és a Sabot lövedékek jelentik (minden harci jármű kifogyhatatlan lőszerkészlettel rendelkezik a sima gépágyúból, azonban sajnos ez nem igazán használható a bevetések alatt).
M-113 Armoured Personnel Carrier
Csapatszállító jármű, mely sajnos csak Tow rakéták hordozására alkalmas. Alkalmazása eléggé korlátozott, pontosan a kevés fegyverfajta miatt.
M-2 Bradley Infantry Fighting Vehicle
Könnyű harckocsi, mely inkább manőverezőképességével tűnik ki a többi jármű közül. Fegyverzetét szintén a Heat és a Sabot lövedékek jelentik. Korszerűbb típus, mint az M1, de sérülékenyebb konstrukció.
M-901 Improved Tow Vehicle (ITV)
Már a nevéből is következik a fő felhasználási területe. A hordozott 10 Tow rakéta elég nagy tűzerőt képvisel a harc közben. Lehetőleg messziről támadjunk ezzel a típussal, mert így tudjuk jól kihasználni a rakéták nyújtotta előnyt, valamint a konstrukció nem igazán tűrőképes.
Az ellenséges erők a következőkkel rendelkeznek:
T-62 Main Battle Tank
T-72 Main Battle Tank
BMP-2 Infantry Fighting Vehicle
BTR-60 Armoured Personnel Carrier
Végül néhány szó a fegyverekről:
Heat
Nagy robbanóerejű anti-tank lövedék. Hatótávolsága 1100 méter.
Sabot
Nagy hatótávolságú romboló lövedék. Hatótávolsága 2500 méter.
Tow
Nagy hatótávolságú optikai vezérlésű anti-tank rakéta. Kilövése csak álló járműről lehetséges. Hatótávolsága 4000 méter.
Ennyi lett volna a War in the Gulf bemutatása. Nagyon jó programról van szó, azonban valószínűleg egy kicsit elvetették a sulykot a készítők, a program nehézségével kapcsolatban. Ettől függetlenül remek a program és bárkinek nyugodtan ajánlhatom, aki egy kis lövöldözésre vágyik.