Egy újabb nyuszi a mászkálós játékok családjában. Persze Whizzre igazán nem mondhatjuk, hogy csupán egy a sok közül, hiszen jól láthatóan fontos és tisztelt személyiség, cilinderben és frakkban ugyanis nem sokan járnak a nyúlnemzetségbõl. Gondolom mindenki emlékszik az Alice csodaor-szágban címû mesére, ahol Alice a rohanó nyuszit követve kerül a mese birodalmába.
Whizz ugyanígy száguld, amire szükség is van, mert peregnek a másodpercek és ez a játék idõre megy! Ez a féktelen rohanás azonban kicsit nehezíti az irányítást. A reflexeink fejlõdnek, az tuti! Szerencsére ebben még nem merül ki a játék lényege, gondolkodásra is lesz szükség, mert a pályákon szép számban találunk zárt ajtókat, falakat. Hogy ezeken átjussunk, nem e-legendõ az ellenfeleknél alkalmazott ”forgószél-módszer”, szükség lesz a kulcsra vagy a megfelelõ mágikus erõre is. Ez utóbbit ideiglenesen lehet birtokolni, ami lehetõvé teszi az adott faltípus áttörését. A kincsesládákat is kulcs nyitja, de nem mindig érdemes velük bíbelõdni, mert a homok csak pereg, pereg…
A négy különféle világ egyre nehezedõ feladatai igencsak próbára teszik képességeinket és a türelmünket is. A mezõn még csupán néhány falelem áttörése nehezíti a továbbjutást. No és persze ellenfelek hegyei, akiket kikerülhetsz vagy átsegíthetsz a túlvilágra. A jégvilág feladatai már komolyabb erõpróbát jelentenek. A fókák, pingvinek, hógolyók és egyéb támadók kerülgetése (vagy irtása) mellett rengeteg kapcsolót, mozgópallót, liftet, futószalagot is használnod, aktiválnod kell. Jobb ha nem is beszélünk a cápákról, akik veszélyeztetik a vízen való átkelést! A tengerparti fövenyen való kalandozás is rengeteg veszéllyel jár. Itt még a búvárok sem kedvelik a nyulakat! Az agresszív strandlabda sem pancsolásra vár… A közelben hajóroncsokat vetett ki a tenger, ezek felderítésénél számítanod kell a kalózok támadására. Az utolsó pálya maga a csúcs, igazán mesteri szinten kell dolgoznod, hogy célba érj. Ezen a szinten megtalálod a szerencsejátékok kavalkádját. Ennek megfelelõen fogadhatsz is, és lesz ahol csak a nyertes juthat tovább!
Ne ijedjetek meg, a játék nem csupán négy, hanem tizenkét szintbõl áll, amit végigjátszani éppen elég lesz! A pályák végén amikor megtaláltad a léghajót, különféle bonuszokat kaphatsz: a megmaradt idõért, az összegyûjtött zászlókért és a kilõtt rakétákért.
Összegezve, a Whizz nagyon kellemes. Izometrikus, 3D-s és hasonló gyorsaságú játékkal Amigán még nem találkoztam. Az irányítást szokni kell, de utána szuper! A zene jó közepes, úgy látszik minden nem lehet tökéletes. Mindezek ellenére a Whizz egy jó kis mászkálós game. Személy szerint a Pinkie-t jobban élveztem, mert a Whizzben az idõtényezõ beiktatásával nagyon megnehezítették a játékot, ráadásul password sem volt!
Összegezve, a Whizz nagyon kellemes. Izometrikus, 3D-s és hasonló gyorsaságú játékkal Amigán még nem találkoztam. Az irányítást szokni kell, de utána szuper! A zene jó közepes, úgy látszik minden nem lehet tökéletes. Mindezek ellenére a Whizz egy jó kis mászkálós game. Személy szerint a Pinkie-t jobban élveztem, mert a Whizzben az idõtényezõ beiktatásával nagyon megnehezítették a játékot, ráadásul password sem volt!