Gondot okoz a beilleszkedés a társadalomba? Nem ismerik el egyenrangú félként embertársai? Úgy érzi nem szolgálja elég hatékonyan a hazáját? Netán egy kis izgalomra vágyik? Forduljon hozzánk! A TCSN Akadémia vállalja, hogy csupán öt hónap alatt a Galaktikus Szövetség elsőosztályú űrvadászpilótát képez magából.
Harcolhat Kilrathi ászok és árulóvá vált szövetségesek ellen, a legmodernebb vadászgépeken, vagy bombázókon repkedhet gyilkos aknák között és mindezt úgy, hogy közben ki se kell lépnie a lakásából. A Virtual Reality 183.532-es verziója a tökéletes illúzió világába repíti magát.
Próbálja ki! Nem bánja meg. Ha esetleg mégsem lenne megelégedve az oktatás színvonalával, harminc napon belül visszafizetjük a teljes oktatási költséget.
Próbálja ki! Nem bánja meg. Ha esetleg mégsem lenne megelégedve az oktatás színvonalával, harminc napon belül visszafizetjük a teljes oktatási költséget.
Akár ezzel az amerikai hirdetésekre épülő népbutító szövegű bevezetővel is kezdhetném a leírást (sőt ezzel is kezdem), ugyanis ez a játék is legalább olyan színvonalú, mint az újságokban megjelenő hirdetések.
Bár túlságosan egyik része sem tetszett a WC-nek, de az eddigieket legalább némileg feldobták a szépen megrajzolt űrhajók, az egyre nagyobb kihívást jelentő küldetések, és a kellemes kategóriába sorolható kerettörténet. Nos, ebben a részben egyedül a szép űrhajók maradtak meg, a játék összes többi jellemzőjéről jobb nem is beszélni.
Na, de lássuk, mi is az a Wing Commander Academy? Ez lényegében egy oktatóprogram, mely fölkészíti a mindenre elszánt vállalkozót a sorozat többi részeinek embertpróbáló nehézségeire. (Közben pedig szépen elveszi az életkedvét is.) A játékban két választási lehetőségünk van: vagy mi állítunk össze néhány nekünk tetsző küldetést, vagy pedig végigszenvedjük az előre megtervezett 45 űrcsatát. Ez utóbbiakat persze nem úgy kell elképzelni, mint valami érdekfeszítő csata jeleneteit, hanem egyre nehezedő részekből álló monoton lövöldözést. (Pl. az első szinten ki kell lőni egy űrhajót, a másodikon kettőt, a harmadikon hármat stb.) Ezeket egyébként a Create Mission menü Gauntlet pontjában tehetjük meg.
A küldetések megalkotása már némileg összetettebb, bár az sincs túlkomplikálva. Ehhez szintén a Create Missionba kell belépnünk. Itt különféle ikonokat csodálhatunk meg. Középen alul néhány űrhajó képe látható. Ezekre mutatva a képük megjelenik a bal alsó kis monitoron. A monitor alatt beállíthatjuk, hogy milyen ügyes legyen az ellenséges(!) gép pilótája. Ezek után a fönt látható radarra kipakolhatjuk a hajókat, illetve különféle tárgyakat. Ez alatt pedig egy, a radaron lévő hajóra mutatva leolvashatjuk a nevét és a pilótája inteligenciáját.
A jobb oldalon a Pilot Ship opcióban kiválaszthatjuk, hogy melyik hajóval akarunk repülni, a Wingman-nel pedig, hogy ki legyen a szárnysegédünk. (Ez a választás a Gauntlet részre is érvényes.) A Load/Save opciókban az elkészített küldetéseket tölthetjük be, illetve menthetjük ki, a Clear-rel letörölhetjük a radart, a cancel-lel kiléphetünk a missziókészítő módból, az Execute-tal pedig elfogadhatjuk a kész küldetést.
Még három ikonról nem esett szó. A Nav point alatt azt állíthatjuk be, hogy a küldetésen belül hány helyszín legyen, így mindegyik helyszínre különféle feladatokat találhatunk ki. Pl.: 1-es: 5 Sartha támadása, 2-es: kijutás egy aszteroida mezőből stb.
A másik ikon a hajók felsorolása végén látható RND. Ezt választva a gép véletlenszerűen elkezdi kipakolni az ellenséges hajókat a térképre. Az így készített “küldetést” az Execute-tal fogadhatjuk el. A Remove ikonnal pedig egy általunk fölpakolt hajót szedhetünk le egy területről.
Mivel a hajók műszerein nem változtattak a WC2 óta, legfeljebb az elrendezésükön, ezt most nem fogom leírni. Aki nem tud rájönni a kijelzők jelentésére az elolvashatja azokat a GURU 92/3 számában. Annál inkább érdemes megemlíteni az űrhajók tulajdonságait.
Broadsword: Eredetileg anyahajók támadására tervezett nehézbombázó, de vadászgépként is jól használható. Erős fegyverzete, valamint pajzsa miatt egyike a leglassabb vadászoknak (max. sebesség: 320 kps, cirkálási sebesség: 150 kps) és a gyorsulása is elég gyenge. A fordulékonysága valamivel átlag alatt mozog (5 fok/másodperc). Bár az irányíthatósága nem épp kimagasló, jól felszerelt arzenálja miatt mégis az egyik legsokoldalúbb, legjobban használható hajók egyike.
Crossbow: A Broadswordhoz hasonlóan ez a hajó is erős páncélzatú objektumok kilövésére szolgál, viszont sima bombázó besorolása ellenére szinte mindenben túltesz rajta. A sebessége 370/200 kps, gyorsulása átlagos, max. fordulékonysága 8 dps (alig kevesebb, mint egy vadászgépé), és ráadásul a páncélzata is sokkal erősebb. Egyedül a fegyverzet az amiben esetleg alulmaradhat, de ebben is szinte alig valamivel.
Epee: Ez a könnyűvadász inkább gyorsaságában, mint védelmében tűnik ki. Gyorsulása és sebessége kiváló (480/250), fordulékonysága is a lehető legjobb (10 dps). Fegyverzete inkább kis gépek leszedésére alkalmas, anyahajók ellen szinte semmit nem ér, gyenge páncélzata miatt pedig jobb, ha azok közelébe sem megy.
Ferret: Felderítő vadász. Ezt a gépet információszerzésre, nem pedig közelharcra tervezték. Ezt a nagyon gyenge pajzsa, valamint az egyetlen pár Mass Driverből álló fegyverzete is. Sebesség szempontjából viszont kevés gép veszi föl vele a versenyt (500/360). Gyorsulása is jó, fordulékonysága pedig átlagos (8dps).
Morningstar: Ez egy nehézvadász, nagy sebességgel (400/220), kiváló gyorsulással, és átlagos fordulékonysággal (8dps). Nevéhez hűen (Csatacsillag) kevés ellenfele van a hasonló kaliberű gépek között. Fegyverzete elég erős, páncélzat szempontjából pedig (a nagy rombolókat leszámítva) a Crossbow mögött áll a második helyen. Ideális vadászgép.
Rapier: Közép kategóriájú harci-vadász. Ez a gép megközelíti a Ferret sebességét (450/250), ráadásul minden másban túltesz rajta. Gyorsulása tökéletes, max. fordulékonyság: 10 dps, közepes pajzzsal, és nagy választékú fegyverzettel van fölszerelve. Dragon, egy híres Szövetségi pilóta ezt a gépet nevezte a legjobb elfogó-vadásznak.
Sabre: Ez egy nehéz csata-harcos erős fegyverzettel, és az átlagosnál valamivel jobb pajzsokkal. Ehhez hozzáadva még a nagy sebességét (400/220) tökéletes gyorsulasát, és 8 dps-os fordulékonyságát egy félelmetes csatahajót kapunk.
Wraith: A Wraith a Terran Tech Laboratories-ban készült New Yorkban. Bátran állíthatom, hogy nincs még egy olyan hajótípus, ami ilyen kimagasló teljesítményekre lenne képes. Sebessége félelmetesen nagy (600/400), gyorsulása messze a legjobb, irányíthatósága is a legtökéletesebb (10 dps), ráadásul a páncélzata is elég erős (főleg az orrban lévő) és fegyverzet szempontjában is megállja a helyét. A Wraith a leggyorsabb hajó az ismert univerzumban.
Candar Space Station: Ez egy űrállomás. Hossza 400 méter, súlya 600 tonna. Éppen nagy mérete miatt csupán 20 kps/10 kps sebesség elérésére képes, azt is nagyon lassan, fordulékonysága pedig minimális, mindössze 1 dps. Pajzsa alul és fölül a leggyengébb, fegyverzete pedig mindössze 2 Flak Gunból áll. Az állomás védelme főként a vadászgépek feladata, mivel néhány Kilrathi bombázó elég a pajzs megsemmisítésére.
Dorkathi: Innentől a Kilrathi hajókról lesz szó. Ez a hajó katonai csapatok szállítására szolgál. Sebessége elég alacsony (200/100), gyorsulása is gyenge, fordulékonysága pedig szinte semmi (2dps). Páncélzata egy szabvány középbombázóéval egyezik meg, fegyverzete pedig 3 Flak Gunból áll.
Drakhri: Elég jó gyorsulással és sebességgel rendelkező vadászgép (400/200), fordulékonysága viszont nem épp a legjobb (7dps). Fegyverzete is elég gyér, páncélzata pedig szinte semmi. Nem nehéz a leszedése.
Grikath: Ez is egy gyenge harci űrhajó. Viszonylag lassú (330/200) és mellesleg lassan gyorsul, 3dps a fordulékonysága, és nem túl nagy a fegyverválaszték. Egyetlen pozitívuma talán a viszonylag erős pajzsa.
Jalkehi: Ez is egy elég gyér “nehézvadász”. Elég lassú (360/200) és igencsak vacak a fordulékonysága (2 dps). Viszont említést érdemel a 4, azaz négy db lézerágyú, valamint az átlag 13 cm vastag páncélzat. Ezen túl nincs benne semmi különös.
Jrathek: Ez már kemény ellenfél. Sebessége óriási (500/350), szupergyorsan gyorsul, 10 dps a fordulékonysága. A fegyverzete is elég veszélyes, erős ágyúi vannak, ezen kívül a páncélzata sem épp elhanyagolható. Nem árt odafigyelni erre a hajóra a csatában.
Ralatha: Ez egy cuki kis romboló. Bár hossza kb. megegyezik a harcibáziséval, súlya majdnem kétszer akkora, a sebessége viszont nagyságrendekkel nagyobb (250/150). A gyorsulása ennek is elég gyér, a fordulékonsága pedig még rosszabb (1 dps), viszont háromszor annyi és sokszor olyan erős fegyverei vannak, mint a bázisnak. Mindennek tetejébe a páncélzata is sokkal erősebb, ráadásul az orrában lévőt meg sem lehet semmisíteni. Jó szórakozást a szétlövéséhez.
Sartha: Ez egy gyík kis lélekvesztő. Fegyverzete szinte semmi, páncélja, mintha ott se lenne, fordulékonysága pedig 4dps. Egyedül talán a sebesség az, ami viszonylag elfogadható (400/220). Egy képzett pilótának nem lehet ellenfél.
Strakha: Ez még az előbbi hajónál is rosszabb. 320/200 kps sebesség, gyenge gyorsulás, 4dps fordulékonyság, vacak fegyverzet, Hihetetlenül gyenge pajzs. Viszont van egy speciális tulajdonsága: bele van építve egy álcázó berendezés, amellyel pár másodpercre láthatatlanná teheti magát.
Befejezésül következzenek a kezelő gombok.
G: Ágyúk közti választás
W: Rakéták közötti választás
T: Célpont kiválasztása
L: Célpont befogása
ALT-ENTER: Chaff-pod kilövése
TAB: Utánégető
BACKSPACE: Azonnali állj
A: Autopilóta
D: Hajó sérülési adatai
C: Kommunikációs panel
V: Video bekapcsolása
ALT +/-: Játék gyorsítása/lassítása