Yoshi és Baby Mario újra együtt! A Yoshi Touch & Go beleillik az előző számban tesztelt játékok sorába, nyugodtan elfelejthetjük a gombokat, csupán a stylus ceruza – és némi tüdőkapacitás – szükségeltetik az irányításhoz, illetve a program végig játszásához. A Super NES-en megjelent Yoshi’s Island-re épülő játék remek móka, amely teljes mértékben kihasználja a gép speciális képességeit.

A játék nem dolgozza fel a Yoshi’s Island teljes történetét, csupán a fő történeti vonal jelenik meg a programban. A menüben is láthatjuk, ahogy egy gólya két csecsemőt – Mario Mariót és Luigi Mariót – szállítja a csőrében. A gólya az ikreket a szüleikhez repíti, és minden simán megy, egészen addig, amíg egy sötét lény terem elő a hirtelen a semmiből, és magával viszi az egyik csecsemőt. A szörny nem más, mint Kamek, aki a Baby Bowser őrzője. Itt indul a játék, amely gyakorlatilag két fő részre oszlik, először a lufikba kapaszkodó, lefelé lebegő Luigit kell épségben lejuttatni a földre. Ekkor megjelenik Yoshi, aki magához veszi a gyermeket, és együtt elindulnak Kamekhez, hogy kiszabadítsák Mariót, innentől kezdve a kettejük útját kell egyengetnünk.

Több játékmód – Score Attack, Marathon, VS Battle, Time Attack és Challenge – közül választhatunk, de maga a játékmenet mindegyik módban megegyezik. Mikor először indítod el a játékot, érdemes a Demo gombra kattintani, a program nagyon szépen bemutatja, hogy mit is kell tenni a játék során.

Bár a játékmenet aránylag egyszerű, semmiképpen sem mondanám azt, hogy könnyű is egyben. Tehát először is a Luiginek kell segítened, hogy épségben lejusson a földig. A ceruzával felhőcsíkokat kell rajzolnod, amelyek irányítani fogják a lebegésének irányát. Útközben aranyak, érmék és gyümölcsök jelennek meg, úgy kell rajzolni a felhőcsíkokat, hogy a bébi összeszedegesse az összes jóságot. Természetesen mindenféle ellenségek is megjelennek, ezek több módon is elkerülhetők. Egyrészt a felhőcsíkok megfelelő megrajzolásával, másrészt a ceruzával kört rajzolva köréjük egy buborékba teheted őket. Csak az aránylag szabályos, megadott méretű körből alakul ki buborék, amit aztán megfoghatsz, és Luigi felé hajíthatod, ezzel plusz pontokat szerezve. A tüskés akna köré nem tudsz buborékot rajzolni. A jóságokat is buborékba teheted, így nem csupán azokat szedheted össze, amelyek Luigi útjába kerülnek. Ha túl sok felhőt rajzoltál, vagy inkább másfelé szeretnéd terelgetni a bébit, fújj egyet a mikrofonba, és így a már megrajzolt felhők tovaszállnak. Mikor közeledsz a földhöz, fák között ereszkedsz majd alá. A fák leveleire kattintva további aranyakat, érméket tudsz összeszedni. Amint már nagyon közel kerülsz a földhöz, megjelenik Yoshi, aki a hátára kapja Luigit.

Innentől kezdve Yoshi balról-jobbra (vagy fordítva, ha átállítottad Yoshi haladási irányát az opciókban) fog haladni, és az ő útját kell egyengetni, az előző szakaszhoz hasonló módon. Tehát ugyanúgy felhőcsíkokat kell rajzolni, hogy utat építs például a szakadékok, hasadékok felett, buborékokat rajzolhatsz az ellenségek, és a gyűjthető jóságok köré, és ugyanúgy elfújhatod a felhőket is. Ha Yoshira kattintasz, akkor ugrik egyet, ha ugrás közben még egyszer rákattintasz, akkor a szokásos rugdosós, hosszabb ugrást hajtja végre. Ha az érintőképernyőre kattintasz, akkor Yoshi elhajít egyet az összegyűjtött tojásokból. Fontos képesség, egyrészt a rád törő ellenségekkel is végezhetsz így, másrészt a felső képernyőn tovaszálló aranyakat, és egyéb jóságokat is össze tudod gyűjteni a kilőtt tojások segítségével. Kombókat is csinálhatsz, minél több tárgyat, ellenséget találsz el egy lövéssel, annál több kombó pontot kapsz.

Az ellenfelek lelövésével, buborékba bugyolálásával 1-4 pontot szerezhetsz. Nézzük meg részletesen, hogy a gyümölcsök, érmék összeszedésével hány pontot, tojást kaphatsz:

Érmék:

Sárga érem: 1 pont
Kék érem: 2 pont
Piros érem: 4 pont

Gyümölcsök:

Alma: 1 tojás
Banán: 3 tojás
Görögdinnye: 5 tojás
Szőlő: 10 tojás
Sárgadinnye: 20 tojás

Nagyon fontos, hogy minden szakaszban minél több pontot szerezz, és nem csak amiatt, hogy rekordokat döntögess. Attól függően, hogy hány pontot szereztél az első, égi szakaszban, más színű, képességű és felszereltségű Yoshival folytathatod a játékot a földi pályán.

0-60 Pont: Zöld Yoshi – 20 tojás – extrém lassú
60-80 Pont: Világoskék Yoshi – 25 tojás – nagyon lassú
80-100 Pont: Rózsaszín Yoshi – 30 tojás – lassú
100-120 Pont: Kék Yoshi – 35 tojás – közepesen gyors
120-140 Pont: Sárga Yoshi – 40 tojás – gyors
140-160 Pont: Piros Yoshi – 45 tojás – nagyon gyors
160+ Pont: Fekete Yoshi – 50 tojás +1 minden további pontért – extrém gyors

Nem csupán az összegyűjtött tárgyakkal szerezhetsz pontot, a megtett út hosszúsága is befolyásolja az elért eredményt. A játékmódok közül először csak a Score Attack, a Marathon és a VS mód érhető el. A Score Attack teljesítésével nyithatod meg a Time Attack módot, a Marathon teljesítésével nyithatod meg a Challenge módot. Ha az összes módban sikerül megdöntened a rekordot, egy minijáték is elérhetővé válik.