indig is szerettem az olyan játékokat, amelyek megpróbálták kedvenc Amigám hardwerét a végletekig kiszipolyozni. Az egyik fajtája ezen gaméknak a ticsung-ticsung, sokbitplane-es parallax-scrollos csodák, a másik csoport jeles képviselője pedig ez a játék, vagyis a Zeewolf második része.
Hogy mi is jellemzi az ehez hasonlatos dolgokat? A blitter. Ugyanis (- azoknak, akik még nem tudják -) az amigában ez az eszköz felelős (többek között) az úgynevezett filled vektor (azaz sima, 3D-ben elhelyezett kitöltött lapokkal megvalósítoztt) ábrázolt világokért, tárgyakért. Az Amiga a kezdetekben ezen képességének köszönhette szenzációs hírnevét (amikor kijött az Amiga 1000-es, általában csak a Hi-Tech (méregdrága) berendezések tudtak produkálni hasonló látványt). Sajna az idő szállt, szálldogált és commodore-ék ezt a chipet sem fejlesztették tovább, így mára már egy 386/40-es pécé (micsoda szó!) is gyosabban számol 3D-t (a PSX-ről nem is beszélve, de az már más téma, mert Ő konzol és a 3D-je gyorsabb egy P120-nál is).
Hogy mi? Ja, a Zeewolf 2. Merthogy erről szól a cikk, és bizony dicshimnuszokat fogok zengeni róla annak ellenére, hogy egy A500-on lassú (de játszható!). Aki nem ismerte az első részt, annak elmondom, hogy az is teljesen ugyanígy nézett ki, csak lassabb volt egy picivel. A játék alapja a missziók teljesítése, minek utána új missziót kapunk, persze nehezebbet az előzőnél. A küldetésekre nem csak helikopterünket, hanem még ezen kívül négy járművet is használhatunk (érdekes, hogy a játékban minden egységünknek állat neve van!). Van tank (Buffalo), amivel a szárazföldi célokat semmisíthetünk meg igen nagy hatékonysággal, helyből felszálló repülőgép (Kestrel), ami gyorsabb Zeewolfunknál, Pelican transport hellikopter a szállítási feladatokra, és egy új dolog, a hajó (van ám neki torpedója, célkövető rakétája meg gépágyúja!).
A küldetések teljesítéséhez jó összhangban kell irányítani ezeket az egységeket (persze külön-külön). Például a tankkal leszedjük a SAM és AAA (rakéta) egységeket, így légi csapásainkat nyugodtabban hajthatjuk végre. (Vigyázzunk, mert tankunkat előszeretettel támadják az ellenség repülői!) Az átszálláshoz Camel nevű eszközünket kell használnunk. A harci gépek irányítása a már megszokott “amerre húzom arra fordul” joystickos, illetve a finomabb egeres irányításra épül (az igazi azonban a CD32 joypad vagy egy kétgombos joy. Lassú gépen vigyázzunk a hirtelen mozdulatokkal, mivel a program reakcióideje eléggé nagy.
A küldetések elején ha nyomkodunk valamijen billentyűt, sorban megnézhetjük a célpontokat (amit a játék alatt is megtehetünk a taktikai képernyőn). Az ellenséget márt csak a halálukért kapott pénzért is érdemes irtani (a muníció nem ingyért van). Nem árt figyelmesen elolvasgatni ezeket a küldetés-infókat! A térkép is maradt a régi, miszerint ha kimegyünk az egyik szélén, visszajövünk a másikon. Ez egyébként szerintem igen hasznos, mert jelentős idő (meg üzemanyag )megtakarítást eredményezhet bizonyos esetekben. A célzás is megtartotta azt a jó tulajdonságát, hogy csak “nagyjából” kell irányba állnunk, a többit elvégzi a lőelemképző automatika.
A táj kidolgozottságáról csak dícsérő jelzőket tudok mondani, persze figyelembe véve az alap A500 teljesítményét. Nem repülünk órákig a semmi felett és egyszerre soha sem tartózkodik annyi minden a látható határon belül, hogy a program teljesen meghalna. Az épületek és járművek pedig teljesen felismerhetőek, és bár nem borítja őket textúra, de teljesen igazodnak a táj és az egész program hangulatához. Van itt minden, kisház, nagyház, kishajó, nagyhajó, tank, repülőgép, ember (teljesen jó, kb. 2×3 pixel és mászkál meg van feje és végtagjai!) és tengeri olajfúró-torony. Persze még sok más alakzattal is találkozhatunk harc közben, de ezt meghagyom meglepinek.
Nézzük a harcot, vagyis a kezelhetőséget. Ez bizony annál jobb, minél gyorsabb gépünk van, mivel a Blitter csak megjeleníti a dolgokat, de a 3D-s koordinátákat a CPU-nak kell kiszámolnia. Ajánlatos tehát A500-as tulajoknak is beszerezni valamijen turbókártyát (a legjobb egy 68000-es kártya, amivel ha jól emlékszem, gyorsabb lesz a gép mint egy A3000-es, info valamelyik előbbi guruban). Gyorsítókütyü egyébként a gombaként szaporodó Doom-klónok miatt is lassan kötelezővé válik mindenkinek. Szóval az irányítás nagyon jó, csupán Mortal Kombatos reflexeinknek lehet fura a ráérős stílus. A lehetőségegkhez képest azonban maximálisan kontrollálható minden harci eszköz (és még reális is valamennyire). A rendelkezésre álló fegyverek is igen hatékonyak az ellen leverésére, csak mindig helyesen válasszuk meg azt (tank ellen felesleges a hőkövetős rakéta).
Többet én már nem is mondok, mert ezzel a programmal mindenkinek játszania kell (már aki szeret kilépni a platformok kétdimenziós világából). A játék kivitelezése nagyon profi, minden jármű mozog, tenger is olyan, mintha hullámzana (nem csak egy sima kék egyszinűség), az ellenfél egységei inteligensek és bizony nem mindig könnyű velük elbánni és ha kilövünk valamit, az nem egyszerűen csak felrobban, hanem ég és füstölög hosszú ideig. Remélem a készítők nem állnak meg itt, és készítenek még jó pár ilyen stílusú, szinte minden szempontból tökéletes gamét.