A múltkoriban közölt Might & Magic IX végigjátszásból sajnos önnön hibámon kívül kimaradt egy rész a Sturmford városban játszódó részből. Ez igen egyszerű ok miatt történt, ugyanis, amíg nem tesszük fel az 1.2 patch-t, addig nem lehetett bemenni a városházára anélkül, hogy kilépett volna a program.
Abban az épületben találjuk a sturmford-i Jarlt, akivel ha beszélünk három fontos küldetést kapunk tőle. Egy levelet kell elvinnünk Kiranak Thronheimbe, meg kell tisztítanunk az Anskram erődöt, és mentsük meg Ivsar tábornokot. Mindenesetre ezért mindenkitől elnézést kérek, de remélem, hogy azért másnak több szerencséje volt a programmal.
Guberland
Induljunk el a Dook kastélyába, amit megtalálunk a térképen dél-keleten. A kastély több termében is találunk fekete ládákat, amelyek kinyitásához nem árt egy magasabb szintű csapdahatástalanítás. Magát a Dookot megtaláljuk a kastély észak-nyugati sarkában, ha a térképet nézzünk. Beszéljünk vele, és szólítsuk fel a távozásra. Mivel szép szóval nem megy, fenyegessük meg, és máris meggondolja magát. A trónszéke mögött ismét találunk egy ládát. A katonák északi szálláshelyén a saroknál találunk egy pajzsot, ami egy álcázott kapcsoló. Ezzel ki tudjuk nyitni a kastély alatt húzódó barlang bejáratát. Viszont arra ügyeljünk, hogy ekkor az őrök ránktámadnak, valamint ajánlatos egy igen magas szintű csapatnak lemenni a barlangba (15.-20. szint). Ezután menjünk a vásárba dél-nyugaton, és beszéljünk Thorir Mouth-al a piros sátor mellett, aki felajánl egy munkát a drangheim-i Nicolai-nak. Ha elfogadtuk a gyógyító küldetést, akkor a tengerparton végigmenve észak felé, a barlangban megtaláljuk a boszorkát, akinek a hajára van szükségünk. Térjünk vissza a városba, beszéljünk Markellel a Jarllal, majd vigyük el a hajat a gyógyfüvesnek. Két óra múlva visszamenve hozzá, már el is készítette a gyógyfőzetet, amit vigyünk el a Jarl épületénél lévő zárkában található fickónak. A templomba visszatérve máris kinevezték karakterünket gyógyítónak.
Drangheim
Menjünk vissza Drangheim városába, és beszéljünk Nicolai-al, hogy sikerült neki egy munkát találnunk. A bérgyilkos küldetés teljesítéséhez kell csak bemennünk a Kluso házba, egyébként csak a tárgyakért érdemes. Menjünk ki a városból, és a szélmalomnál található házaknál lévő kútba másszunk le, ez a hátsó bejárata a börtönnek. A második szinten megtaláljuk a szakácsot, aki segít megtalálni Ivsar tábornokot, ha kiszabadítjuk a testvérét. Egyébként az itteni tehén ketrecénél találunk egy titkosajtót, ami felvezet arra a szintre, ahol fogva tartják a tábornokot. A karokat használva ki tudjuk nyitni a cellákat, így Ivsart már csak ki kell kísérnünk a börtönből, és majd Sturmfordban találkoznunk kell vele. Egy jól felszerelt csapattal elindulhatunk a Halál Szakadékba visszaszerezni a koronát. Legalább egyvalakinek legyen észlelés (perception) képzettsége, mert számos elrejtett csapdába botolhatunk. A legdélibb teremben megtaláljuk a koronát, amit vigyünk vissza Drangheim városába a Jarlnak. Ezután hajózzunk vissza Sturmford városába.
Sturmford
Mondjuk el a Jarlnak, hogy kiszabadítottuk Ivsart a börtönből, mire ő hirtelen ott is terem. A ház körül olálkodik egy elf nő barna és piros ruhában, aki rossz peltykákat terjeszt. Menjünk ki a városból, és dél-nyugaton megtaláljuk az erődöt, amely körül baziliszkuszok vannak. Ezeknek a bőréből tartsunk meg egyet, ha esetleg gladiátort szeretnénk az egyik karakterünkből. Az erődbe hárultól tudunk bemenni, a baloldali torony falát szétverve. Az erődbe lépés előtt jobb ha felrakjuk az 1.2-es patch-t, ha még nincs, mert ha egyszer is kijövünk az erődből, akkor nem lehet teljesíteni a küldetést! A lépcsőn menjünk fel a várfalra, és az erőd kapujánál lőjük el a felvonóhidat tartó két láncot. Ezután menjünk át a kis hídon, és a csapóajtón menjünk le. Húzzuk meg a kart, hogy a rács felemelkedjen, és hogy teljesítsük a „hatástalanítsuk az Anskram erőd védelmét” küldetést. Az erődbe magába két helytől tudunk bemenni, az egyik hely lent a kapu felől, a másik pedig fent hátulról. Összesen nyolc imp-portált kell megtalálnunk, és a belőlük kijövő impeket elintéznünk, hogy teljesítsük a ránk bízott küldetést. Az erődben is számos csapda akadályozza a továbbjutásunkat. Ha végeztünk, menjünk vissza a városba, és beszéljünk Bjarnival, a Jarllal, majd pedig Drangheim-ben Sigmunddal, hogy az erőd védelme kiiktatva (egy kicsit mintha egymás ellen dolgoznának).
Thronheim
Thronheimbe áthajózva a város dél-keleti sarkában találjuk meg Kirat, akinek adjuk oda a Bjarni által küldött levelet, majd vállaljuk el az általa adott küldetéseket. Az itteni fogadóban tudjuk elvállalni a zsoldos küldetését, aminek teljesítéséhez csak el kell mennünk Guberlandbe, és beszélve a vásár bejáratánál lévő Atlival, meg kell védenünk a hajót a rátámadó banditáktól. A Kiratól kapott küldetés teljesítéséhez menjünk ki a városból, és beszéljünk a dokknál lévő fickóval, hogy néhányan el szeretnének menni a városból. Ezután irány vissza a város, és keressünk meg három fehérruhás alakot, akik a Honk vallás tagjai, és beszéljünk velük, hogy elhagyhatják a várost. Mondjuk el az eredményt Kiranak, és ha a fogadóban beszéltünk Dagfarival, akkor menjünk be a Ratatosk teplomba és mondjuk el a híreket. Az itteni bankban is kapunk egy küldetést, amihez hat gömböt kell megtalálnunk az Inventa Storca nevű épületben, és minden gömböt egy-egy bankban kell elhelyeznünk a különböző városokban. Ezt az épületet keleten a sziklák közti beugróban találjuk meg. Ha van már egy elég magas szintű csapatunk (20-25), akkor menjünk a dél-keleti Hegyi úthoz, és menjünk keresztül rajta. Nem is fontos teljesen végigmenni rajta, egy hang úgyis jelzi, mikor teljesítettük a Kira által adott küldetést. Viszont ha végigmegyünk, akkor Thjorgardba jutunk. Mivel mindkét küldetést teljesítettük, Kira is csatlakozik a klánok uniójához. Sturfordban mondjuk meg Bjarninak Kira válaszát a levelére (lehetőleg pozitív kicsengésűt), így ő is csatlakozik. Hajóval menjünk át Lindisfarneba.
Lindisfarne
Kikötve a falu szélén itt nem találunk egy különálló várost, csak pár házat. Még a kovács is bedeszkázta a házát. Ennek ellenére induljunk el a monostor felé, amit északon találunk meg. Itt beszéljünk a kékruhás főpappal, valamint ha elfogadtuk a papi küldetést, akkor az udvaron a másik kékruhás pappal, aki szívesen elvállalja a papságot Guberland templomában. Ha paplovagot akarunk egyik karakterünkből, azt a küldetést is itt kapjuk meg. A nagy toronyban másszunk fel egészen a harangok köteléig. Ezeket a következő sorrendben húzzuk meg balról-jobbra: 1, 5, 2, 4, 4, 1. Ekkor az egyik sarokban lévő csomó pap eljön onnan, és mi hozzáférünk a Thjorad varázstárgyhoz, amire majd Thjorgardban lesz szükségünk. Ezután menjünk a Ta’Sar Akadémiéra dél-nyugaton, hogy megszerezzük a Harci Szabályok című könyvet. Szintén a dél-nyugati sarokban lévő teremben a beugróban található könyvespolcnál nyomjuk meg a kiálló könyvet jobboldalt, és máris megszereztük a könyvet. Ezt vigyük vissza Guberlandbe Markelnek, majd hajózzunk át Thjorgardba.
Thjorgard
A városban északon a palotában találjuk Svent, az itteni Jarlt, akinek adjuk is oda a Thjoradot. Ezen kívül még egy másik küldetéssel is megbíz, hogy derítsük ki miért állt le a termelés a bányában. Menjünk ki a nyugati kapun a városból, és dél-keleten menjünk be a bányába. Egyenesen elindulva, az elágazásnál menjünk balra át az ajtón, és beszéljünk a törpével. Mivel elromlott a finomító gép, térjünk vissza a városba, és a dél-nyugati sarokban az egyik házban megtaláljuk Hjarrandot, akivel beszéljünk az ügyről (ajánljunk fel neki egy összeget). Térjünk vissza a bányába, és abból a teremből, ahol az előbb beszéltünk a törpével, menjünk fel a géphez. Kinyitva az oldalát vegyük magunkhoz a törött alkatrészt, és vigyük vissza a városba a páncélkovácshoz, aki a város közepén lakik. Miután megjavította, vigyük el a bányába, és tegyük a helyére. Ezután induljunk el jobbra a bejárattól, amíg meg nem találjuk a termet lezáró kőhalmot. Ezt verjük szét, hogy kiszabadítsuk a démont (akinek ekkor hirtelen eszébe jut, hogy teleportálni is tud ). A bejárattól egyenesen elindulva eljutunk egy nagyobb barlangba, ahol essünk le a repedésen a padlón. Ezután már csak ki kell jutnunk a bányából, amihez használjuk a térképet. A nagy kapunál ki kell húznunk a hat szeget belőle, hogy ki tudjuk nyitni. Jelentsük az eseményeket a városban Svennek, majd az északi hegyi úton keresztül Thronheimből jussunk el Frosgardba.
Frosgard
A romos tepmlomba bemenve szerezhetjük meg az Élet Fáját, ami a papi küldetés része. A lift működéséhez az oszlopon lévő két jelnek megfelelőt kell megnyomnunk a falon, amjd nyomjuk meg a gombot az oszlopon. A koporsónál ugorjunk bele, és verjük szét az alját. Ha megszereztük a tárgyat, menjünk Frosgard városába. A városban menjünk a városházára, ahol beszéljünk a Jarllal, akitől két megbízást kapunk. Az egyik igen egyszerű, el kell tüntetnünk a jeget a dokkoktól. Ehhez menjünk a parton nyugat felé, és beszéljünk a fickóval a hordó mellett, mire kiderül, hogy ő robbanó hordókat gyárt (de akkor miért nem robbantották fel eddig ). Amikor végzünk a beszélgetéssel, a hordó már oda is kerül a jégre, amir már csak szét kell lőnünk. A városban találjuk Skulkilt, aki a lich, és Nathr’it, aki a papi, Fenjat, aki a vándor, illetve Menjat, aki pedig a druida küldetések része. Menjünk ki a városból, és az észak-keleti kanyon végén található portálon keresztül menjünk Yanmir erődjébe. A nagy teremben megtaláljuk magát Yanmirt, de mivel őt fizikaliag képtelenek vagyunk legyőzni, ezért cselhez kell folyamodnunk. Az észak-keleti teremben egy hatalmas székről lelógva találunk egy kulcsot, ami a cellákat, és az innen elvezető portál ajtaját nyitja. A déli teremben, ami a negyedkör alakú folyosó alatt van a polc mögött találunk egy titkos járatot. A lenti teremben lőjük szét az első hat oszlopot. Ezután keressük meg Yanmirt, és csaljuk a nagy teremből dél felé vezető folyosóra. Ügyeljünk rá, nehogy mi is leszakadjunk vele. Ha sikerült, akkor távozhatunk a portálon keresztül, és jelentsük a Jarlnak. Mivel elvileg (gyakorlatilag is, ha minden fontos küldetést elvégeztünk) már mindenkinek csatlakoznia kellett az unióhoz. Nincs más dolgunk, mint két hét múlva Thronheimben lennünk.
War Council
Menjünk Guberlandbe, ahol belépve a városkapun, egy küldönc azzal a hírrel fogad, hogy Sturmford és Drangheim között kitört a háború (vajon ki hatástalanította az erőd védelmét?). Teleportáljuk (eddigre ideje már hogy meglegyen) tehát Sturmfordba, beszéljünk a Jarllal, majd Drangheimben is, míg végül Kiraval beszéljünk Thronheimben. Itt várnunk kell egy napot Kira irományára, és ezután ismét beszélnünk kell a két Jarllal. Térjünk vissza Kirahoz, amikor is már minden Jarl ott van, és aláírják a békeszerződést. A kissé komolyra fordult helyzetet Yrsa a Troll oldja fel egy igen nevetséges küldetéssel. Menjünk át Thjorgardba, és az északon található játékokat nyerjük meg, hogy megkapjuk a dínó játékot. A hajónál csak lőnünk kell a vitorlára, a ringben álló fickóra csak klikkeljünk rá, a kalapácsos sem okozhat gondot, míg a táblás játék szabálya, hogy minél nagyobb területet elhatároljunk a másiktól. A libáknál minél többet el kell kapnunk, majd a négy szürke kőnél ki kell találnunk a színkombinációt. Ha megvan a játék, vigyük el Thronheimbe és az északi kapunál a fák között álló nőnek adjuk oda. Térjünk vissza Kira palotájába és beszéljünk az ajótnál álló őrrel, hogy hová tűntek a többiek. Ezután kimenve a városból fent északon találunk egy alagutat, amin keresztülmenve eljutunk Yorwickba, ahol az elesett harcosokat találjuk. Ugyanezen a területen van a lich labor is, ahol karakterünkből lichet „teremthetünk”. Itt már nincs más dolgunk, mint meghalni valamilyen módon, hogy eljussunk Aslegardig, vagy legalábbis a kapujáig.
Dark Passageway
Ahhoz, hogy beengedjenek Aslegardba, kell szereznünk egy irományt a végzetünkről, amit néhány próba kiállása után kapunk meg. Az első ilyen próba alkalmával eljutunk egy hídhoz, amire másszunk le, és a korláton négy különböző szörny kis szoborját találjuk. Ezeket a megfelelő sorrendben meg kell érintenünk, hogy tovább tudjunk jutni. A sorrend a következő: csontváz, lidérc, lich, zombi, lidérc, lich, zombi, csontváz. Továbbindulva a következő teremben jobbra a fal mentén induljunk el a rámpán, és majdnem teljesen körbemenve érintsük meg a kis csontvázszobrot. Ekkor a lidércek lézert kezdenek el lőni a szemükből, és az ajtó is kinyílik középen. Egy kis erdőbe érve egy hatalmas zöld lényt kell elintézünk, hogy továbbmehessünk. Az erdőben jobboldalt középen a falnál egy titkos rekeszt találunk három ládával, és igencsak erős csapdákkal (300-400 sebzés ha nem sikerül hatástalanítani). Ezután a folyosó végén másszunk át a lyukon, és a víz alatt lévő alagúton ússzunk át. A kis sziget körül találunk egy vízi lényt, amit öljünk meg, hogy eltűnjön a ketrec a kristályról. A sivatagos terepre érve a dombon lévő kristállyal tudunk lézert lőni. A négy tükröt úgy kell beállítani, hogy az elterelt lézer eltalálja a másik kristályt az ajtónál. Ennek legjobb módja, ha a tükör mögé állunk, és úgy nézzük be a másik tükröt. Ha sikerült eltalálni, akkor egy csomó Terror szörny támad ránk a fali rekeszekből. Menjünk az ajtóhoz, és nyissuk ki. A következő teremben négy kőlapot találunk, rajtuk különböző számú vonallal. Ezekre a következő sorrendben álljunk: 3, 1, 2, 4. A négy csíkoson maradjunk is rajta, mert felvisz a pallóhoz. Végül már csak beszélnünk kell Ingriddel, aki még egy feladatot bíz ránk, majd érintsük meg a lebegő edényt, hogy eljussunk Guberlandba. A vásárban beszéljünk Thorir Mouthal, aki ideadja a tárgyat, amire szükségünk van, ha elhozunk neki ötféle nyereményt. Ehhez csak nyerjünk meg néhány játékot, majd vigyük el neki a nyereményeket, és ő ideadja a követ. Hajózzunk el a Hamvak szigetére, és menjünk be a Verhoffin romokba. Itt balra elindulva eljutunk egy ajtóhoz, ami előtt a földön egy pentagramma van. Ha a közepére állunk minden egyes szögnél feléled egy láng. Ezekre a következő sorrendben kell ráállni: piros, sárga, kék zöld, narancs (a narancs az ajtó felőli). Ekkor már kinyithatjuk az ajtót, és bent helyezzük a középen lévő oszlopra a gúlát. Ekkor a hátunk mögött az asztalon megjelenik a végzet irománya, amit vegyünk fel, majd újra haljunk meg.
Aslegard
Mivel most már beengedtek, keressük meg az Istenek termét dél-keleten, és menjünk be a portálba. Itt beszéljünk Skraelosttal, hogy adja vissza az elesett sereget. Ehhez elteleportál minket egy helyre, ahol néhány dolgot kell megtennünk. Elsőként keressük meg az elesett Jarlokat a vidéken. Elszórva találjuk őket, beszéljünk velük, és kérjük hogy bocsássanak meg. Majd válaszoljunk helyesen Skraelosnak a feltett kérdéseire (csak címszavakban írom): you, I serve you, others trusted my misjudgement, betrayal, pay the price, ultimate price, yes. Ezután meg kell ölnünk „néhány” harcost, és köztük Forrad Dalet is. Ekkor keressünk meg öt kardot az elesett katonáink között. Ezek nem a földön fekszenek, hanem bele vannak szúrva. Most már nincs más dolgunk, mint belemenni a megjelent tűzbe, hogy visszajussunk az Istenek termébe. Itt beszéljünk Frevel, aki egy újabb feladattal bíz meg. Teleporttal menjünk Guberlandba, és a városon kívül keressük meg a Honk templomot keleten. Bemenve a keleti nagy teremben a főpap mögött megtaláljuk az aranyszobrot, amit vegyünk magunkhoz, ám ekkor a főpap ránktámad. Térjünk vissza az Istenek termébe, és adjuk oda a szobrot Frenek. Menjünk vissza Aslegardba, és beszéljünk az Istenek termének bejáratától nem messze álló Svennel. Ő elmondja, hogy Tamur Leng megtámadta Frosgardot, ezért menjünk oda. Tisztítsuk meg a várost a behatoló katonáktól, majd menjünk a városházára, ahol Forrad Dalet is el kell intéznünk. Ezután a városházán beszéljünk Tamur Lenggel, aki némi beszélgetés után csatlakozik hozzánk. Mint kiderült, neki az állt a végzet irományában, hogy győzedelmeskedni fog, nekünk pedig, hogy legyőzzük őt. Mivel valamelyik hamis, ezért valaki más áll a háttérben. Ekkor megjelenik egy szolga, és felszólít, hogy Krohn hívat minket. Térjünk vissza az Istenek termébe, és beszéljünk vele, mire megkapjuk Njam házának kulcsát. Vissza Aslegardba, egyenesen keljünk át a kis hídon, majd jobbra a ház ajtaját kinyitva keressük meg benne Njamot. Mivel nem tudjuk legyőzni, rohanjunk az erdős részhez, ahol megtaláljuk az 1000 terror épületének bejáratát, ahová menjünk be.
1000 Terror
Az elágazásnál menjünk jobbra, majd a vizes teremben ismét a jobbra lévő ajtón menjünk be. Néha feltűnik Njam is, aki néhányat ütve rajtunk elteleportál. Csak az a kérdés, hogy egy halhatatlan miért fél tőlünk. Délen a háromládás teremben az egyik ládában megtaláljuk a szükséges kulcsot. Viszont a kijutás egy kicsit nehezebb. Az ajtónál lévő kockákat a következő módon nyomjuk meg fentről lefelé sorrendben (balról-jobbra): a felső sorban a harmadikat, a második sorban elsőt, a harmadik sorban negyediket, és az alsó sorban másodikat. A bejáratnál lévő elágazásnál most menjünk balra, ahol most már ki tudjuk nyitni a lépcsőhöz vezető ajtót. Menjünk le a következő szintre, és keressük meg a sakktáblás termet, ahol elvileg a sakk szabályai szerint kellene átmennünk, de elég ha átrohanunk. A ládák egyikében találjuk a labirintus kulcsát. Magát a labirintust megtaláljuk északon, és kinyitva az ajtót, a rajta való átjutás nem jelenthet gondot, ha sűrűn nézzük a térképet. Ezután egy újabb sakktáblához érkezünk, ami már a végső harc kezdete. Egy csomó kisebb és nagyobb démon támad ránk, akikkel le is állhatunk harcolni, vagy bemehetünk a nagy terembe. Itt baloldalt a képnél használjuk a kapcsolót, ami most még nem látszódik, de mögötte van. Ha esetleg így nem működne, akkor valóban le kell győznünk minden lényt, hogy a falrész kijöjjön, és mögémenve meg tudjuk húzni a kart. A győzedelmes videó megtekintése után még tovább mászkálhatunk Chedian földjén.
Kasztok előléptetésének küldetései:
Első szintű küldetések:
Tanoncból gyógyító
Kitől kapjuk: Tlojnir a Guberlandi templomban
Megoldás: Menjünk a gyógyfüveshez, beszéljünk vele. A tengerparton északon megtaláljuk a boszorkány barlangját, ahonna vegyük magunkhoz a haját. Ezt vigyük el a gyógyfüvesnek, aki két óra múlva elkészíti a gyógyfőzetet. Ezt adjuk oda a Markel házánál található ketrecben senyvedő alaknak.
Tanoncból tudós
Kitől kapjuk: Johannes Bem a Thjogardi egyetemen
Megoldás: Menjünk ki a városból a északon lévő kis tóhoz. Innen nem messze meglátunk egy bogárszerű lényt, ami a Magreeb. Közelebbmenve elrohan, és már teljsesítettük a küldetést. Visszamenve az egyetemre csak meg kell mondanunk, hogy a Magreeb zöld színű.
Harcosból keresztes lovag
Kitől kapjuk: Keith Bloodaxe a Drangheimi katedrálisban
Megoldás: Ha már korán elvállaljuk ezt a feladatot, akkor nem árt egy-két erősebb NPC a csapatunkba, és védő varázslatok (vagy támadó tekercsek). Menjünk a szélmalomnál található kis faluba, és beszéljünk az emberekkel. Innen nem messze észak felé egy beugróban a sziklák között megtaláljuk a rablók tanyáját. Elintézve őket már csak vissza kell vinnünk a falusiaknak az ellopott tárgyaikat.
Harcosból zsoldos
Kitől kapjuk: Thorfinn a Thronheimi fogadóban
Megoldás: Beszéljünk Atlival a Guberlandi vásár bejáratánál, aki elmondja, hogy legyünk a dokkoknál éjjel 3 és 6 óra között. A lényeg, hogy öljük meg a banditákat, akik nem sokkal hat óra előtt jönnek a dokkokhoz.
Második szintű küldetések:
Gyógyítóból pap
Kitől kapjuk: Grey Slemnir a Guberlandi templomban
Megoldás: Ennek a küldetésnek három része van. A felszentelés rituáléját a Frosgardi edzőterem udvarán lévő Nathr’i A’mortól tanulhatjuk meg. Az Élet fája nevű varázstárgy a Romos templomban találhatjuk meg a Frosgardi térképen. A papot pedig megtaláljuk a Lindisfarne monostorban. Beszéljünk az apáttal, várjunk egy napot, majd ismét beszéljünk vele. Az udvaron megtaláljuk a papot, akivel beszélve már csak vissza kell mennünk Guberlandbe.
Gyógyítóból druida
Kitől kapjuk: Menja Ketildotir Frosgard városában
Megoldás: Egyszerűen menjünk csak a térképen látható nagy fához, és beszéljünk a Zöld emberrel.
Tudósból mágus
Kitől kapjuk: Johannes Bem a Thjogardi egyetemen
Megoldás: Menjünk a Hamvak szigetén lévő Verhoffin romokhoz. Jobbra a sarki szobában az asztalon megtaláljuk a kulcsot. Ezzel ki tudjuk nyitni a fenti bezárt szobát, ahol megtaláljuk az ezüst színű könyvet. Ezt vigyük vissza az egyetemre, ahol kapunk egy kulcsot. Menjünk a Drangheimi kis faluba a szélmalomnál, és verjük szét az egyik ház padlóját, majd intézzük el a szörnyeket.
Tudósból lich
Kitől kapjuk: Skulkil Frosgard városában
Megoldás: Ez az egyik legnehezebb küldetés az egész játék során. A liché válás instrukciójának egyik felét Skulkiltól kapjuk, míg a másikat megtaláljuk Drangheimben a Halál szakadékában az egyik ládában. Ezután menjünk keresztül a Thronheimből nyíló alagúton Yorwick felé, és itt menjünk be a lich laborba. A bejárattól nem messze lévő szobából szedjünk le a polcokról zacskókat, és egy üveget. Menjünk fel a második szintre, és itt a konyhában főzzük meg az üstben a főzetet. Itt az asztalon találunk egy gyertyát, ami fölé tartsuk az üveget, hogy teljesen kész legyen. A legalsó szinten a legnagyobb teremben kapcsoljuk be a gépet, igyuk meg a főzetet, majd alul álljunk be az épen maradt fülkébe.
Keresztes lovagból vándor
Kitől kapjuk: Fenja Tree-Friend Frosgard városában
Megoldás: Ez a küldetés két részből áll. Az első részben meg kell szereznünk egy tárgyat a Dook kastélyából Guberlanden. A katonák alvóhelyén a falon találunk egy pajzsot, ami egy rejtett kapcsoló, és a kastély alatt húzódó barlangba vezető ajtót nyitja ki. Tisztítsuk meg a barlangot, és menjünk át a hídon, hogy a ládából megszerezzük a tárgyat (nem árt egy master szintű csapdahatástalanítás). A második részben menjünk Frosgradba a Titkok termébe. Itt nem árt egy jó észlelés, hogy a csapdákat észrevegyük. Nincs egyébként más dolgunk, mint huzogatni a karokat, és mielőtt letelik az idő, átjussunk az ajtón. Persze ez sokkal nehezebb, mint ahogy elsőre hangzik. Viszont van egy trükk, amit alkalmazhatunk: az utolsó ajtón is átmenve ne menjünk túl a rácson, hanem használjuk a Lloyd’s Beacon nevű varázslatot ennél a pontnál. Ezután kezdjük előlről az egészet, és az első ajtó után használjuk a Lloyd’s Beacont, hogy a végére teleportálhassunk. Egy kicsit vissza kell még mennünk, hogy meghaljunk a hangot, ami a küldetés teljesítését jelzi.
.
Keresztes lovagból paplovag
Kitől kapjuk: Grehgknak a Lindisfarne monostorban
Megoldás: Vigyük el a levelet Thjogardba a Jarlnak. Másnap menjünk az arénába a küzdőtérre, és beszéljünk a fickóval, aki kijön. Ezután beszéljünk az általános boltban található hivatalnokkal, majd ismét a Jarllal. Ezután menjünk Sturmford városába, és beszéljünk a városházán a hivatalnokkal. Keressünk egy öregembert, aki általában a varázslóbolt környékén mászkál, és vádoljuk meg lopással. Menjünk az őrhöz a városházára, és mondjuk el neki, hogy fogtunk egy tolvajt. Ezután menjünk a házba, ahol egy csomó gyerek van, és az emeleten beszéljünk a fickóval, akinek munkát kell találnunk. Menjünk a varázslóboltba, beszéljünk a tulajjal, majd visszatérve a fickóhoz, mondjuk el neki, hogy ottdolgozhat.
Zsoldosból gladiátor
Kitől kapjuk: Freidlief Stumford városában
Megoldás: A küldetés három részből áll. Elsőként vigyünk el a fickónak egy baziliszkusz-bőrt, ebből az állatból találunk az Anskram erőd környékén. Thronheimben Kira lakhelyén az ajtó mellett találunk egy pajzsot, amit szintén vigyünk el Freidliefmel. Míg végül győznünk kell a Thjorgardi arénában a legmagasabb szinten.
Zsoldosból bérgyilkos
Kitől kapjuk: Atli Drangheim városában
Megoldás: Beszéljünk Atlival a Drangheimi fogadóban. Menjünk a Kluso házba a templom fölött. Itt egy csomó katona támad ránk, ezért jó ötlet, ha az emeleti ablakból megyünk be a házba. Az emeleten leugrunk az erkélyről a szobába a kandallóval, felkapjuk a tőrt, és kirohanunk az ajtón. Ezután meg kell ölnünk egy fickót, akit a Drangheimi bank előtt áll.